چاپ مطلب چاپ مطلب

بدهی ۸.۸ میلیارد دلاری هند به ایران

همای گیلان:وزیر بازرگانی هند امروز جمعه تاکید کرد که دهلی نو بیش از ۸.۸ میلیارد دلار بابت واردات نفت به ایران بدهکار است.

13920728000036_PhotoA

بدهی ۸.۸ میلیارد دلاری هند به ایران بابت خرید نفت در شرایطی است که تحریم های اقتصادی امکان دسترسی ایران به سیستم بانکی جهان را قطع کرده و به ضرر درآمدهای نفتی بوده است.

ایران و قدرت های جهانی همچنان در حال مذاکره برای دستیابی به توافق نهایی بر سر برنامه هسته ای تا پایان مارس هستند. پالایشگاه های هند ۴۵ درصد بدهی نفتی خود به ایران را از طریق افتتاح حساب با روپیه در بانک های تجاری تهران، تسویه کرده اند و ۵۵ درصد این بدهی پرداخت نشده است. ایران از منابع مالی این صندوق برای واردات کالا از هند استفاده می کند.

نیرمالا سیتهارامان وزیر بازرگانی هند در جمع نمایندگان تاکید کرد که میزان بدهی نفتی دهلی نو به تهران به ۸.۸ میلیارد دلار رسیده است. شرکت های پالایشگاهی هند معمولا زمانی ۵۵ درصد بدهی باقی مانده را به ایران پرداخت می کنند که غرب اجازه دسترسی ایران به منابع مالی بلوکه شده خود در کشورهای خارجی را بدهد. دهلی نو تمایل دارد تا شکاف تجاری با تهران را کاهش دهد و به همین منظور به صادرکنندگان هندی اجازه داده است تا کالاهای تحریم نشده را برای فروش به ایران، وارد کنند.

هند یکی از بزرگترین مشتریان نفت ایران به شمار می رود که تحت فشارهای غرب، واردات نفت از ایران را کاهش داده است.تسنیم

About سردبیر ارشد

Check Also

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی؛ …