چاپ مطلب چاپ مطلب

برای اولین بار در استان گیلان؛ پروژه تصفیه پساب خانگی با روش گیاه پالایی حوضچه ای صورت گرفت+فیلم


اختصاصی همای خبر/به مناسبت هفته محیط زیست، پروژه تصفیه پساب خانگی با استفاده از گیاه نخل مرداب و اختر زرد توسط تیم اعضای هیات علمی دانشگاه، کارشناسان محیط زیست، در شهر رشت به بهره برداری رسید.
کیمیا تنهایی مجری این طرح در خصوص این پروژه گفت: برای اولین بار تصفیه پساب خانگی با روش گیاه پالایی حوضچه ای با استفاده از گیاه نخل مرداب و اختر زرد در شهر رشت به اجرا در آمده است
و پساب خانوار ۴ نفره با این روش گیاه پالایی که آزمایشات توسط پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی انجام شده، نشان داده این آلاینده در بدو ورود پساب به حوضچه سوم به حد بالایی الاینده داشت BoD وCoDسایر آزمایشات در حوضچه آخر به حد استاندارد رسیده و آب پاک به رودخانه سرازیر می شود.

خانم دکتر تنهایی بانوی فعال و بازنشسته ، توانست در کنار این طرح، گلکده ای بنام رز تاسیس کند که علاوه بر کمک به حفظ محیط زیست باعث ایجاد اشتغال شود.

این بانوی فعال گفت: پروژه به پیشنهاد دکتر مهری و تیمی از اعضای هیات علمی جهاد دانشگاهی و کارشناسان محیط زیست صورت گرفت که بصورت سنتی حدود ۵۰ سال فاضلاب این خانوار۴ نفره به رودخانه سرازیر می شد .
دکتر تنهایی ضمن قدردانی از تیم جهاد دانشگاهی که قبول زحمت کشیدند تا این پروژه به سرانجام برسد افزود: با اجرای این طرح تصفیه توسط ریشه گیاهان جذب شده و آب پاک به رودخانه سرازیر می‌شود.

خبرنگار:عطیه نصرتی

 

 

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …