چاپ مطلب چاپ مطلب

برای اولین بار در بنادر شمال کشور صورت گرفت؛ نصب و راه اندازی چارت الکترونیکی در مراکز MRCC و VTS

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از نصب و راه اندازی چارت الکترونیکی (نقشه دریایی الکترونیکی) در مراکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی (MRCC) و کنترل ترافیک دریایی (VTS) برای اولین بار در بنادر شمال کشور خبرداد.

نصب و راه اندازی چارت الکترونیکی در مراکز MRCC و VTS

همای خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، مهدی نیکوکار با اعلام این خبر اظهار داشت: از جمله وظایف مهم سازمان بنادر ودریانوردی نظارت کامل در امور کشتیرانی و شناور های خدماتی و همچنین تامین ایمنی عبور و مرور کشتی های متردد در آبراه های تحت حاکمیت دریایی می باشد.

وی ادامه داد: در این راستا معاونت فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان طبق وظایف محوله برای مراکز MRCC و VTS  بندرانزلی چارت های الکترونیکی دریایی به روز حوزه جنوب دریای کاسپین را تامین و به عنوان نخستین بندر شمال کشور در این دو مرکز نصب و راه اندازی نمود.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به قابلیت مهم نرم افزار چارت الکترونیکی خاطرنشان کرد: اتصال به سیستم شناسایی خودکار شناورها (AIS) و همچنین کنترل و پایش لحظه ای کشتی های متردد در آبراه های دریایی استان گیلان به سهولت انجام خواهد پذیرفت.

نیکوکار با بیان اینکه در راستای اجرای ایمن تر و سریع تر عملیات های جستجو و نجات دریایی، نقشه های دریایی به روز  الکترونیکی بر شناور “ناجی  ۱۴” نیز در این پروژه تامین و نصب گردید، تصریح کرد: نقشه های الکترونیکی دریایی یاد شده بر مبنای نقشه های تولید شده ایرانی سازمان نقشه برداری کشور بوده که توسط متخصصین داخلی تهیه و  بر اساس استانداردهای بین المللی تاییدیه های لازم را دریافت نموده است.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از پروژه های عمرانی شهرداری آستارا

بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از پروژه های عمرانی شهرداری آستارا   موسی …