چاپ مطلب چاپ مطلب

برای اولین بار در لنگرود؛  همایش روز بازرس  در شهرستان لنگرود برگزار شد/ ” بازرسی” یک فعالیت هدفمنـد و از مهمترین ارکان مدیریت نوین در کسب و کارهاست


برای اولین بار در لنگرود؛

 همایش روز بازرس  در شهرستان لنگرود برگزار شد

” بازرسی” یک فعالیت هدفمنـد و از مهمترین ارکان مدیریت نوین در کسب و کارهاست

همایشِ روز بازرس  ( هفتم ابان ماه) در سالن همایش اتاق اصناف لنگرود برگزار شد.

اختصاصی همای خبـر-علی اصغر محمددوست، رییس اداره صمت شهرستان لنگرود در این همایش که  با حضور هادی جعفرزاده، معاون عمرانی فرمانداری لنگرود ، سرهنگ سرخوش پور، فرماندهی نیروی انتظامی لنگرود، موسوی رییس اتاق اصناف  ، رسول محمدی مسئول بازرسی اداره صمت ، بازرسان اتحادیه ها و جمعی از بازاریان و جمعی از رؤسای ادارات در سالن همایش اتاق اصناف لنگرود برگزار شد، گفت: مفتخریم که اولیـن همایش ویژه روز بازرس  امروز در شهرستان لنگرود برپا میشود.

وی ضمن تبریک هفتم آبان ماه، روز اصناف و روز بزرگداشت بازرس به فعالان این عرصه، اظهار داشت:  بنده نیـز مدتی  به عنوان بازرس افتخار خدمت در اصناف و در میانه بازار را داشته ام و از سختی ها و چالش های این حرفه آگاهم .

رئیس اداره صنعت معدن تجارت شهرستان لنگرود در ادامه توضیح داد: بازرسی، از مهمترین ارکان مدیریت نوین کسب و کارهاست و تنظیم بازار با نظارت همه جانبه‌ی بازرسان حاصل میگردد.
وی افزود : بازرسی یک فعالیت هدفمند است و امروزه نظارت بر حسن انجام کار در تمامی امور و در مؤسسات و ادارات امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

محمددوست با ذکر اینکه بازرسی یک شغل میدانی است و حضور مستقیم در بازار و دفاتر کسب و کار و انواع تجارت را می‌طلبد گفت: تنگناهای اقتصادی و مشکلات جاری سختی کار آنان را دوچندان کرده و بازرسان در گرماو سرما با چالش های گوناگون دست به گریبانند و پاکدستی در عرصه کار، از ویژگیهای یک بازرس نمونه است.

وی ضمن ابراز گله مندی از برخی رؤسای ادارات که در همایش غایب بودند، با نام بردن از مقامات حاضر و رؤسای اداراتی که در همایش شرکت داشتند گفت: حضور شما بزرگواران سبب دلگرمی بازرسانی است که در این همایش از آنان تجلیل بعمل می آوریم.

وی در این جلسه خاطرنشان کرد: گرانی یک چیز است و گرانفروشی یک چیز دیگر و بازرسان وظیفه شناس با هوشمندی در کار،  از سودجوییهای غیرمنصافه و سوء استفاده فرصت طلبان جلوگیری میکنند.

بازرسان سربازان گمنامی هستند که در صفوف نبرد اقتصادی و بدون امنیت قضایی به کار بی‌وقفه مشغولند

در ادامه محمدی ، مسئول بازرسین اصناف نیز در این همایش با ذکر اینکه کار بازرسان از دو بخش عمده،  ‘حضور در عرصه های کار’ و ‘ ایجاد سامانه های مختلف برای پایش و ساماندهی شکایات و تنظیم بازار و سایر امور مربوط به عرضه و تقاضا و نرخهای فروش’ تشکیل شده است گفت: تمامی بازرسان، مرتبط با اداره صمت نیستند و ادارات مختلف و تمامی ارگانها برای نظارت بر حسن انجام کار بازرسانی دارند که به شکل متحد و در یک سنگر به خدمات رسانی مشغولند.

این بازرس فعال توضیح داد: شغل بازرسی مانند یک فیلتر،سبب تصفیه و بهبود عملکردهاست و همانطور که یک اتومبیل برای یک سفر مطمئن احتیاج به نظارت و تایید مکانیک دارد، در کسب و کارها نیز بازرسان تعیین کننده و فیلتر اطمینان امور جاری در شغلها و ادارات هستند.
وی گفت: بازرسان سربازان گمنام  و مظلومی هستند که در صفوف نبرد اقتصادی و بدون امنیت قضایی به کار بی‌وقفه مشغولند.

بازرس محمدی گفت : امسال برای اولین بار و پس از ۲۶ سال، برای بازرسان یک همایش تجلیل برپا شد و یک مسئول، جامعه بازرسان را دید که لازم است از این بابت از طرف همکاران بازرس گیلان از اداره صمت شهرستان لنگرود تقدیر نمایم.

انتهای پیام/ همای خبـر

About نسرین عشقی

Check Also

رئیس شورای اسلامی شهر رشت: افزایش اختیارات شوراها سبب جلب رضایت شهروندان می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر رشت: افزایش اختیارات شوراها سبب جلب رضایت شهروندان می‌شود/ شوراها نهادهای …