چاپ مطلب چاپ مطلب

برای حل مشکل آب کشاورزی در آستانه‌اشرفیه و سایر شهرستان‌های گیلان شورای تأمین تشکیل شود

استاندار گیلان از تشکیل شورای تأمین برای حل مشکل آب کشاورزی درشهرستان‌های گیلان خبر داد.

 139208170149469431491213

همای گیلان: محمدعلی نجفی عصر امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت آب کشاورزی گیلان در سالن شهید انصاری استانداری، با بیان اینکه برنج در استان از لحاظ کیفیت مقام نخست و از لحاظ کمیت مقام دوم  کشور را دارد، اظهار کرد: این نشانده اهمیت این محصول دارد که در استان مظلوم واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۲۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی گیلان  برنج کشت می‌شود، افزود: باید به صورت جدی پیگیر مسائل مربوط به برنج باشیم و این محصول نیازمند توجه بیشتر مسئولان و رسانه‌های گروهی است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه حرکت خوبی در بحث چای آغاز شد و اعتبارات خوبی برای این محصول اختصاص یافت، گفت:برای برنج کمترین حرکت جمعی توسط مسئولان در حال شکل‌گیری است.

نجفی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از اشتغال استان در بخش کشاوری به برنج تعلق دارد، تصریح کرد: انتظار ما از مسئولان استان این است که در زمینه برنج بیشتر ورود کنند تا کشاورز متحمل ضرر نشود.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد اراضی گیلان نشا کاری شده است، خاطرنشان کرد: با تدبیر و مدیریت باید مشکلات آبی را برطرف و برای کشاورزان فضایی توام با آرامش را فراهم کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه برنج برای استان و کشور با اهمیت است، گفت: ۱۰ برابر باغات چای در استان مزارع برنج داریم و باید با تلاش همه فرمانداران و مسئولان نگرانی برنج‌کاران را با تأمین و مدیریت آب کم کنیم تا آسیب نبینند.

نجفی با بیان اینکه ۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان تجهیز و نوسازی شده است، افزود: باید در بخش برنج حرکت جمعی بیش از پیش توسط مسئولان امر شکل گیرد تا بتوانیم از مظلومیت این محصول مهم و استراتژیک کم کنیم.
نجفی با بیان اینکه وضعیت آب کشاورزی گیلان راضی‌کننده نیست، تصریح کرد: شورای تامین در شهرستان‌های رشت، آستانه‌اشرفیه، لنگرود، فومن و … برای رسیدگی به وضعیت آب کشاورزی تشکیل شود.

استاندار گیلان به اختلاف بسیار آمار دستگاه‌های ذی‌ربط در بخش آب کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: نگران ذخیره آب کشاورزی سه ماه آینده استان هستیم./آستانه خبر

About

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …