چاپ مطلب چاپ مطلب

برای نخستین بار در استان؛ هفته اسناد رسمی و هویتی گیلان برگزار می شود

 

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی گیلان از برگزاری نخستین هفته گرامیداشت اسناد رسمی و هویتی استان در اردیبهشت ماه امسال به منظور معرفی سندهای ارزشمند و جلب مشارکت مردم در ارائه آنها به این مرکز خبر داد.

همای گیلان، ژاله حساس خواه شامگاه یکشنبه در نشست برگزیدگان و نخبگان آستارا با فرماندار آستارا گفت: ۹ میلیون سند در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نگهداری می شود و جای خالی استان هایی که به دلیل ارائه نشدن یا آسیب دیدن سندها در آن سازمان خالی است، باید با مشارکت مردم در ارائه اسناد، تقویت شود.
وی افزود: ۱۷ اردیبهشت ماه، روز اسناد ملی نام گذاری شده و فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ارائه اسناد به سازمان یا مرکز اسناد و کتابخانه ملی است و مردم باید با ارائه اصل یا تصویر سندهای با ارزش، در معرفی بهتر و بیشتر ارزش های تاریخی و اجتماعی گیلان همکاری کنند.
حساس خواه اظهار کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به علت دارا بودن سندهای تاریخی ارزشمند منطقه ای و جهانی، از جایگاه خاصی برخوردار است و باید با ارائه اطلاعات و سندهای مهم از سوی مردم، این جایگاه روز به روز تقویت شود.
مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی گیلان ادامه داد: کارهای فرهنگی و اجتماعی خوبی توسط فرمانداری آستارا انجام می گیرد و راه اندازی نمایشگاه اسناد هویتی آستارا با همکاری فرمانداری در دستور کار مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان است.
فرماندار آستارا نیز در این نشست گفت: موزه حکیم نظامی آستارا قابلیت نگهداری اسناد هویتی شهرستان را دارد و باید مردم با ارائه سندهای معتبر تاریخی در این رابطه همکاری کنند.
یونس رنجکش افزود: دروازه ورودی گیلان برای معرفی این استان به گردشگران و مسافران طراحی شده و بعد از ساخت، در گردنه حیران بعد از تونل نصب خواهد شد.
وی اظهار کرد: توسعه خدمات در حوزه های گردشگری، تجارت و کشاورزی راهکار برون رفت آستارا از مشکلاتی نظیر بیکاری جوانان است و تحقق آنها در دستور کار فرمانداری است و تکمیل طرح ملی راه آهن، سد لاستیکی، راه دسترسی آبشار لاتون و منطقه گردشگری بی بی یانلو پیگیری می شود.
در این نشست برخی از چهره های علمی، فرهنگی و هنری آستارا دیدگاه های خود را در خصوص توسعه و ارزش های اجتماعی شهرستان آستارا مطرح کردند.
در پایان با اهدای کتاب و لوح تقدیر، از نخبگان و برگزیدگان آستارا تقدیر شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

ایرنا

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …