چاپ مطلب چاپ مطلب

برداشت بادام زمینی در آستانه اشرفیه پایان یافت

همای گیلان:گودرز کمال پور’ اظهار کرد: سالانه بطور متوسط در هر هکتار از زمین های زیر کشت این محصول شش هزار و ۵۰۰ کیلوگرم پیله تر بادام زمینی توسط بادامکاران به دست می آید.

78517-85x85

وی با بیان اینکه از مجموع کل پیله های تر بادام زمینی این شهرستان ۴۰ درصد به پیله خشک تبدیل می شود، افزود: از این میزان پیله خشک نیز پس از انجام عملیات های فرآوری ۵۰ درصد به مغز بادام زمینی تبدیل و به بازار مصرف عرضه می شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۱۰ هزار بهره بردار در این شهرستان در زمینه تولید و فرآوری بادام زمنیی فعالیت دارند، افزود: کشت بادام زمینی همه ساله از اواخر فروردین در این شهرستان انجام می شود.

کمال پور در ادامه با بیان اینکه این شهرستان تولید کننده بیش از ۸۰ درصد از بادام زمینی مورد نیاز کشور است، افزود: مرغوبیت و کیفیت بسیار خوب بادام زمینی این شهرستان موجب شده تا همواره مورد توجه مصرف کنندگان قرار بگیرد.

وی گفت: همچنین تولید بادام زمینی یکی از مهمترین منابع اقتصادی بادامکاران این شهرستان به شمار می رود که این امر لزوم توجه و حمایت هرچه بیشتر از کشاورزان منطقه را می طلبد.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی صنایع تبدیلی مرتبط با بادام زمینی در این شهرستان اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به حمایت هایی که در سال های اخیر انجام گرفته هم اکنون تعداد سه واحد صنایع تبدیلی و بسته بندی بادام زمینی با مشارکت بخش خصوصی در این شهرستان راه اندازی شده است./ایرنا

About

Check Also

وجود حدود ۱۸ میلیون « دختر» زیر۳۰ سال در کشور / وضعیت «تجرد» زنان دهه ۵۰ و ۶۰

وجود حدود ۱۸ میلیون « دختر» زیر۳۰ سال در کشور / وضعیت «تجرد» زنان دهه …