چاپ مطلب چاپ مطلب

برداشت شن به جای ماهی در آستانه اشرفیه

همای گیلان:یک شرکت با مجوز پرورش ماهی از بستر رودخانه، شن و ماسه برداشت می کرد.

شن

یک شرکت غیرمجاز دانه بندی شن و ماسه در روستای خلشاه چهارده آستانه اشرفیه با شکایت حفاظت محیط زیست و دستور مقام قضایی پلمپ شد.

این شرکت دارای مجوز احداث استخر پرورش ماهی بوده است اما به صورت غیرقانونی اقدام به نصب و راه اندازی دستگاه های دانه بندی شن و ماسه کرده است.

با شکایت حفاظت محیط زیست و بدلیل نداشتن مجوز بهره برداری و تخریب محیط زیست پس از تشکیل پرونده و معرفی به دادگاه پس از اخذ دستور مقام قضایی نسبت به پلمپ تجهیزات شرکت اقدام شد.

منع فعالیت واحد دانه بندی شن و ماسه در فومن

به گزارش اعتدال شرق ، روشنی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن هم از منع فعالیت واحد دانه بندی شن و ماسه در فومن خبر داد و گفت: بدنبال بازدید کارشناسی صورت گرفته از واحد دانه بندی شن و ماسه مذکور و مشاهده بار آلودگی زیست محیطی ناشی از کنترل ناقص فاضلاب خروجی در حوضچه های ترسیبی، نسبت به صدور اخطاریه منع فعالیت تا زمان رفع کامل آلودگی به واحد اقدام شد. همچنین اخطاریه زیست محیطی جهت کنترل آلودگی صوتی و عدم هر گونه خروجی فاضلاب به رودخانه مجاور این واحد صادر شد.

روشنی در ادامه به صدور شش ماه حبس تعزیری برای متخلف تخریب کننده محیط زیست در فومن خبر داد و خاطرنشان کرد: به دنبال گزارش رسیده به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن مبنی بر تخریب محیط زیست با تسطیح و قطع اشجار در منطقه حفاظت شده قلعه رودخان، مأمورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان، نسبت به جلوگیری از ادامه تغییر کاربری غیرمجاز و تخریب اراضی ملی اقدام و متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

وی تصریح کرد: پس از تحقیقات دادسرا براساس به ماده ۶۹۰ قانون تعزیرات حکومتی، فرد متخلف به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد./ ایسنا

About

Check Also

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است دبیر شورای عالی …