چاپ مطلب چاپ مطلب

برداشت و خرید پیله تر ابریشم در گیلان آغاز شد/قیمت ۱۳۰ هزارریال

همای گیلان: مدیرعامل شرکت پرورش کرم ابریشم ایران از برداشت و خرید پیله تر ابریشم در استان گیلان مرکز اصلی تولید این محصول در کشور خبر داد.

ˈفرزام پوررمضانˈ  اظهار کرد: خرید پیله تر ابریشم از نوغانداران تا نیمه تیرماه ادامه می یابد.

وی با اشاره به انجام خرید توافقی پیله تر ابریشم افزود: با توجه به استقبال صاحبان کارگاه های ابریشم کشی و رونق بازار، امسال قیمت خرید توافقی بیشتر از خرید تضمینی است.

مدیرعامل شرکت پرورش کرم ابریشم ایران با یادآوری اینکه در سال جاری قیمت هر کیلوگرم پیله تر ابریشم ۱۳۰ هزار ریال تعیین شده، گفت: در خرید توافقی، قیمتی بیشتر از نرخ تعیین شده برای هرکیلوگرم پیله تر پرداخت می شود.

وی نرخ خرید توافقی پیله تر ابریشم را بین ۱۸۰ تا ۲۱۰ هزار ریال عنوان و این امر را نشانگر عملکرد بالا در تولید پیله و نیز استقبال مناسب کارگاه های ابریشم کشی برای تولید نخ از محصول داخلی عنوان کرد.

پوررمضان تعداد شعبه های تعیین شده برای خرید پیله تر ابریشم در گیلان را ۹ شعبه و در شهرهای شلمان، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رشت، شفت، فومن و دو شعبه در صومعه سرا عنوان کرد.

وی با پیش بینی تولید بالغ بر یک هزار تن پیله تر ابریشم در گیلان طی سالجاری گفت: نوغانداران این استان سال گذشته افزون بر ۹۰۰ تن پیله تر ابریشم تولید کردند.

حدود ۱۱ هزار هکتار مساحت توتستان های کشور است که هشت هزار هکتار آن در گیلان قرار دارد و این استان، ۶۰ درصد پیله تر ابریشم ایران را تولید می کند.

پیله ابریشم تولید نوغانداران ایران در یک هزار و ۲۰۰ کارگاه سنتی ابریشم کشی تربت حیدریه و چهار کارخانه صنعتی استان های گیلان و خراسان رضوی به نخ ابریشم تبدیل می شود.

از ۵۰ هزار نوغاندار ۱۳ استان کشور ، ۳۰ هزار نوغاندار گیلانی هستند.

شرکت پرورش کرم ابریشم ایران در شهر رشت واقع است

About

Check Also

مرد مغازه دار کارگر خود را با چاقو کشت/ متهم به قتل می گوید مقتول مدتی پیش به خواهر او تجاوز کرده

مرد مغازه دار کارگر خود را با چاقو کشت/ متهم به قتل می گوید مقتول …