چاپ مطلب چاپ مطلب

بررسی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری لاهیجان در نشست با نماینده شهرستان

نماینده مردم شهرستان لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

همای خبر به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان ؛ عصر چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ رسول فرخی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی پیرامون توسعه فضای فرهنگی و برنامه ریزی برای سه رویداد هنری و فرهنگی کشوری ( جشنواره تئاتر خیابانی شهروند ، جایزه ادبی نجدی در حوزه داستان ، نشان موید در حوزه شعر )با اصحاب فرهنگ و هنر نشست صمیمانه ای داشت . در این جلسه که با حضور محمد علی صادق حسنی رییس انجمن هنرهای نمایشی استان، شهلا شهابیان رییس انجمن داستان، شیوا پورنداف حقی مدیر مسئول موسسه ادبی شیوا سخن پارسی و اعضای انجمن مفاخر لاهیجان برگزار شد نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان ضمن تشکر از حمایت دکتر فرخی از حوزه فرهنگ و پیگیری‌های وی برای ابلاغ ۱۱ میلیارد تومان جهت تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری گفت: در کنار توسعه سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی می بایست به توسعه فرهنگی هم توجه شود . در توسعه فرهنگی یک بخش ، ازدیاد فضای های فرهنگی در شهرستان است که هر چقدر توسط دولت یا بخش خصوصی افزایش یابد مولفه توسعه فرهنگی را افزایش می‌دهد. دوم فعالیت ها و رویدادهای فرهنگی و هنری است .لاهیجان بستر مناسبی برای فعالیت می‌باشد. تاکنون جشنواره تئاتر خیابانی شهروند ۱۰ دوره برگزار شد و حیف است که تنها رویداد ملی تئاتر استان متوقف شود حتی در زمان شیوع کرونا میتوان جشنواره را با شیوه جدید و رعایت پروتکل ادامه داد .
نادری درادامه در خصوص جایزه ادبی نجدی گفت: این ویژه برنامه در حوزه داستان در سه دوره برگزار گردید و آثار برگزیده به صورت کتاب چاپ شد اما دور چهارم آن وضعیت مبهمی دارد .
وی “عنوان نشان م. موید” در حوزه شعر را از طرحهای دیگری برشمرد که در لاهیجان قابلیت اجرایی به صورت کشوری دارد و افزود : استاد م. موید ساکن لاهیجان و از مفاخر کشوری می باشد و می بایست از پتانسیل چنین هنرمندانی استفاده گردد .
در ادامه رسول فرخی میکائیل نماینده مردم شهرستان لاهیجان در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از حضار و بیان مطالبات گفت: کسانی در تاریخ می‌درخشند که برای آینده مسیری را تعیین کنند و بین زندگی روزمره جاری و اتفاقات در حوزه اندیشه‌ تفاوت قائل شوند چرا که یک شهر با وجود چنین افرادی با اندیشه‌های ناب و همت بلندشان مطرح خواهد ‌شد . لاهیجان با توجه به قدمت فرهنگی و مذهبی همچون نگینی در استان است.
وی در ادامه اندیشه برتر را عامل زندگی بهتر برشمرد و افزود: سادگی و روان سازی در زندگی در ارتباط مهربانامه نسبت به همدگیر است و از آنجاییکه اندیشه های ناب محدودند و با توجه به اینکه روند پیشرفت جامعه به سوی فن آوری و خارج شدن از درون و نگاه به بیرون است باید به جد در این حوزه کوشا باشیم .
این نماینده مجلس در ادامه بابت تاخیر در تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی هنری لاهیجان در طی این سال‌ها ابراز تاسف کرد و مطالبات مطرح شده در این نشست را برحق دانسته و قول مساعد داد که موضوعات مطرح شده در این جلسه را پیگیری خواهد کرد و در نشستهای بعدی نتایج اعلام خواهد شد.
فرخی همچنین ابراز امیدواری کرد که لاهیجان بتواند به جایگاه واقعی خود در حوزه فرهنگ و هنر برسد.
در این نشست هنرمندان در خصوص برنامه های فرهنگی و هنری توضیحات لازم را بیان کردند.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود  مهندس ابراهیمی شهردار چاف وچمخاله به همراه ریاست کلانتری ۱۳چاف وچمخاله از رودخانه چمخاله جهت پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود مهندس ابراهیمی شهردار …