چاپ مطلب چاپ مطلب

برف آخر سیمرغ بلورین را به لاهیجان آورد

هنرمند لاهیجانی در چهلمین جشنواره بین المللی فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری را برای فیلم برف آخر بدست آورد.

همای خبر به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان؛ آرمان فیاض هنرمند لاهیجانی سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری چهلمین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد.
این هنرمند جوان لاهیجانی برای فیلمبرداری فیلم برف آخر به کارگردانی امیرحسین عسگری در چهلمین جشنواره فیلم فجر به این جایزه ارزشمند دست یافت.
هیات داوران چهلمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری را به آرمان فیاض برای فیلم «برف آخر» اهدا کرد.آرمان فیاض که این جایزه را از محمد داودی دریافت کرد، در سخنانی کوتاه گفت:” خیلی خوشحالم که جایزه ام را از دستان آقای داودی گرفتم، چراکه فیلمبردار مورد علاقه من بودند و جایشان در سینما خالی است.”
آرمان فیاض زاده ۷ آذر ۱۳۶۱ در لاهیجان، تهیه‌کننده، کارگردان، تصویربردار و مدیر فیلم‌برداری است. فیاض کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه هنر و معماری را دارد و تاکنون مدیر فیلمبرداری بیش از ۱۰۰ فیلم کوتاه، بلند و مستند از جمله فیلم‌های کوتاه چله، تاسیان، اول پاییز و فیلم بلند حمید هما، کارد و کلوچه بوده‌است. او همچنین فیلم‌های کوتاه هنگام، آهنگی که با تو شنیدم، شکوفه‌های سپید زیر نور ماه می‌رقصند، چای و مانیکور را کارگردانی کرده‌است. او برای فیلم مانیکور چندین جایزه ملی و بین‌المللی را نیز به دست آورده‌است.
قبل از این هنرمند خوش آتیه، هومن بهمنش مدیر فیلمبردار نامدار سینمای ایران متولد لاهیجان در سال های ۹۱ و ۹۵ برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌برداری جشنواره فیلم فجر شده است.

با کانال همای خبر همراه باشید

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت کمک به بازگشایی کنار رودخانه با  توافق  صاحبان اصلی مغازه ها باحضور شهردار محترم واعضای محترم شورای شهر لنگرود

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت …