چاپ مطلب چاپ مطلب

برنامه‌های نوروزی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری رشت با هدف ایجاد نشاط اجتماعی

برنامه‌های نوروزی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری رشت با هدف ایجاد نشاط اجتماعی.

 

همای گیلان- رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با تبریک فرارسیدن نوروز و در پیش بودن ماه مهمانی خدا گفت: فرارسیدن بهار طبیت با بهار قرآن نوید دهنده روز های خوب و پربار برای ایران عزیز خواهد بود و تلاقی این دو را به فال نیک گرفته و خدمت رشتوندان عزیز و ملت بزرگ ایران تبریک عرض می نمایم و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهیدان ضمن آرزوی تعجیل در امر فرج برای همه آروزی سلامتی و سالی پر برکت را آرزو مندم.
محجوب با اشاره به برنامه های نوروز سازمان افزود: برنامه‌های نوروزی سال ۱۴۰۲ این سازمان را با هدف افزایش نشاط اجتماعی در جامعه توسط همکاران پرتلاشم در سازمان برنامه ریزی گردید.
وی در این باره توضیح داد: ویژه برنامه های استقبال از بهار با اجرای نمایش ها و آیین های بومی محلی و نوروزی‌خوانی در رشت آغاز شده و آیین هفت سین بران و دیگر برنامه ها در سطح محلات و پیاده راه در حال انجام است. و دیگر برنامه، “شب‌آوا” است که این ویژه برنامه تلویزیونی نیز با حضور هنرمندان موسیقی گیلان و با حضور شهروندان عزیز در تالار مرکزی رشت برگزار، و بصورت زنده و مستقیم از شبکه باران در روز ۲۸ اسفند از ساعت ۲۳ تقدیم نگاه پر مهر هموطنان عزیز خواهد شد.
وی سپس خاطر نشان کرد: اجرای نمایش های خیابانی نیز با حضور هنرمندان خوب تئاتر استان گیلان در قالب ۵ گروه نمایشی با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، همه روزه در نوروز ۱۴۰۲ در بوستانها، محلات و پیاده‌راه فرهنگی رشت اجرا می‌شود.

ایشان ادامه داد: از دیگر برنامه های سازمان، جنگ «شب های نورانی» است که هر شب جنب مجتمع خاتم الانبیا از ساعت ۱۹:۳۰ با حضور هنرمندان، خوانندگان محبوب استان، اجرای گروه های سرود و اهدای جوایز ارزنده برگزار خواهد شد.

این مسئول شهرداری رشت از برگزاری ۲۴ تور های رشتگردی با هزینه ای مناسب و همچنین برپایی ایستگاه راهنمایان گردشگری در پیاده‌ راه فرهنگی رشت خبر داد و افزود: بافت تاریخی و مرکزی رشت که تحت عنوان پیاده راه فرهنگی شناخته می شود و دارای بناها و موزه هایی است که باید به آن پرداخته شود و دیگر ظرفیت های تاریخی و گردشگری رشت نیز باید به گردشگران و رشتوندان معرفی گردد که این مهم در این ایستگاه بصورت رایگان انجام خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت، افزایش ساعت بازدید از خانه صنایع دستی رشت و خانه‌ موزه میرزاکوچک جنگلی، ویژه برنامه سفره حضرت خدیجه س در پیاده راه در شب وفات این بانوی بزرگ اسلام در ۱۲ فروردین و گرامیداشت روز جمهوری اسلامی، برپایی ایستگاه های سلامت و امدادی با مشارکت هلال احمر در ورودی شهر رشت، مشارکت در برگزاری ویژه برنامه تحویل سال در مزار شهدا و میدان مادر با مشارکت بنیاد شهید و فراجا، برگزاری همه روزه بازارچه هنر و عرضه صنایع دستی بانوان رشتی، رادیو بهار در پیاده راه، تبلیغات شهری، تولیدات ویژه فضای مجازی و چاپ و توزیع نقشه ی رشت و بروشور های آموزشی در بین مسافران را از دیگر برنامه های سازمان عنوان نمود.

محجوب در پایان محل های اسکان موقت نوروزی مسافران و گردشگران را مسجد صادقیه، مسجد حجتیه، پارک آسیاب، کمپینگ بوستان ملت و مجتمع اقامتی کوشیار گیلانی عنوان نمود و خاطر نشان کرد که امیدواریم به یاری پروردگار متعال با انجام این برنامه‌ها، ساعتها و روزهایی خوش و شادی را برای شهروندان و مسافران نوروزی فراهم کنیم.

About نسرین عشقی

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …