- پایگاه خبری و تحلیلی همای خبر - https://homaykhabar.ir -

برنامه‌های نوروزی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری رشت با هدف ایجاد نشاط اجتماعی

برنامه‌های نوروزی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری رشت با هدف ایجاد نشاط اجتماعی.

 

همای گیلان- رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با تبریک فرارسیدن نوروز و در پیش بودن ماه مهمانی خدا گفت: فرارسیدن بهار طبیت با بهار قرآن نوید دهنده روز های خوب و پربار برای ایران عزیز خواهد بود و تلاقی این دو را به فال نیک گرفته و خدمت رشتوندان عزیز و ملت بزرگ ایران تبریک عرض می نمایم و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهیدان ضمن آرزوی تعجیل در امر فرج برای همه آروزی سلامتی و سالی پر برکت را آرزو مندم.
محجوب با اشاره به برنامه های نوروز سازمان افزود: برنامه‌های نوروزی سال ۱۴۰۲ این سازمان را با هدف افزایش نشاط اجتماعی در جامعه توسط همکاران پرتلاشم در سازمان برنامه ریزی گردید.
وی در این باره توضیح داد: ویژه برنامه های استقبال از بهار با اجرای نمایش ها و آیین های بومی محلی و نوروزی‌خوانی در رشت آغاز شده و آیین هفت سین بران و دیگر برنامه ها در سطح محلات و پیاده راه در حال انجام است. و دیگر برنامه، “شب‌آوا” است که این ویژه برنامه تلویزیونی نیز با حضور هنرمندان موسیقی گیلان و با حضور شهروندان عزیز در تالار مرکزی رشت برگزار، و بصورت زنده و مستقیم از شبکه باران در روز ۲۸ اسفند از ساعت ۲۳ تقدیم نگاه پر مهر هموطنان عزیز خواهد شد.
وی سپس خاطر نشان کرد: اجرای نمایش های خیابانی نیز با حضور هنرمندان خوب تئاتر استان گیلان در قالب ۵ گروه نمایشی با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، همه روزه در نوروز ۱۴۰۲ در بوستانها، محلات و پیاده‌راه فرهنگی رشت اجرا می‌شود.

ایشان ادامه داد: از دیگر برنامه های سازمان، جنگ «شب های نورانی» است که هر شب جنب مجتمع خاتم الانبیا از ساعت ۱۹:۳۰ با حضور هنرمندان، خوانندگان محبوب استان، اجرای گروه های سرود و اهدای جوایز ارزنده برگزار خواهد شد.

این مسئول شهرداری رشت از برگزاری ۲۴ تور های رشتگردی با هزینه ای مناسب و همچنین برپایی ایستگاه راهنمایان گردشگری در پیاده‌ راه فرهنگی رشت خبر داد و افزود: بافت تاریخی و مرکزی رشت که تحت عنوان پیاده راه فرهنگی شناخته می شود و دارای بناها و موزه هایی است که باید به آن پرداخته شود و دیگر ظرفیت های تاریخی و گردشگری رشت نیز باید به گردشگران و رشتوندان معرفی گردد که این مهم در این ایستگاه بصورت رایگان انجام خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت، افزایش ساعت بازدید از خانه صنایع دستی رشت و خانه‌ موزه میرزاکوچک جنگلی، ویژه برنامه سفره حضرت خدیجه س در پیاده راه در شب وفات این بانوی بزرگ اسلام در ۱۲ فروردین و گرامیداشت روز جمهوری اسلامی، برپایی ایستگاه های سلامت و امدادی با مشارکت هلال احمر در ورودی شهر رشت، مشارکت در برگزاری ویژه برنامه تحویل سال در مزار شهدا و میدان مادر با مشارکت بنیاد شهید و فراجا، برگزاری همه روزه بازارچه هنر و عرضه صنایع دستی بانوان رشتی، رادیو بهار در پیاده راه، تبلیغات شهری، تولیدات ویژه فضای مجازی و چاپ و توزیع نقشه ی رشت و بروشور های آموزشی در بین مسافران را از دیگر برنامه های سازمان عنوان نمود.

محجوب در پایان محل های اسکان موقت نوروزی مسافران و گردشگران را مسجد صادقیه، مسجد حجتیه، پارک آسیاب، کمپینگ بوستان ملت و مجتمع اقامتی کوشیار گیلانی عنوان نمود و خاطر نشان کرد که امیدواریم به یاری پروردگار متعال با انجام این برنامه‌ها، ساعتها و روزهایی خوش و شادی را برای شهروندان و مسافران نوروزی فراهم کنیم.