چاپ مطلب چاپ مطلب

لاهوتی: برنج کشاورز هزارتومان زیر قیمت بازار پیش فروش می‌شود

همای گیلان:نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه  تنها  با ۴۰۰ هزار تن ما در تولید برنج  خودکفا می شویم ،گفت: قرار بود در مدت سه سال مرکز تحقیقات برنج با همکاری وزارت جهاد کشاورزی افزایش تولید برنج را رقم بزنند،اما متاسفانه اراده لازم برای تحقق این موضوع دیده نمی شود.
3949349_235
 مهرداد بائوج لاهوتی درباره برنج های خارجی در بازار کشور ،گفت: مقرر بود وزارت جهاد کشاورزی  با  همکاری مرکز تحقیقات برنج، ظرف ۳ سال با  افزایش  تولید، خلاء ۴۰۰ هزار تنی  برنج  را  برطرف کند؛اما متاسفانه عدم اراده در افزایش  تولید برنج  این  راهکار را  ۱۰ ساله کرده است.

 برنج کشاورز هزارتومان زیر قیمت بازار پیش فروش می‌شود

نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورزان برنج محصول  را پیش فروش  می کنند،یادآورشد:کشاورز یکهزار تومان زیر نرخ  بازار برنج  را پیش فروش می کند تا بتواند محصولات را بفروش برساند؛با پرکردن  خلاء ۴۰۰ هزار تن برنج می توانیم حذف برنج های خارجی را  کلید بزنیم.

وی ادامه داد: تغییرکاربری ۲الی ۳هزار هکتار از اراضی شالی نتیجه عدم به صرفه نبودن کشاورزی از منظر اقتصادی  برای کشاورز است  و این درحالی است که در آینده موضوع بحران موادغذایی درجهان در راه است و بدین معنا که هرکشوری  باید بتواند  نیازهای کشاورزی اش  را پوشش دهد.

عضوکمیسیون عمران  مجلس،یادآورشد:بی توجهی به صنعت کشاورزی تولید ابریشم را  ۱۰۰تنی کرده و در حالی که ما در مقطعی۱۰۰ ۱ تن تولید داشتیم  و این درحالی است؛در حطیه داخلی تنها  نیازمند ۱۱۰۰ تن  ابریشم هستیم  و از همین رو اگر  از این میزان  تولید پاسداری می کردیم ،علاوه بر حذف واردات؛در عرصه  صادرات ابریشم  هم می توانستیم ،عملکرد مناسبی  داشته باشیم.//گیل خبر

About سردبیر

Check Also

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی؛ …