چاپ مطلب چاپ مطلب

برپایی نمایشگاه اسناد مجاهدان گیلان, به مناسبت یکصدو هفتمین سالگرد اعدام مشروطه خواهان

همای گیلان- نقل از گیل مهر، همزمان با یکصدو هفتمین سالگرد اعدام مشروطه خواهان گیلان، نمایشگاه اسناد مجاهدان گیلان، از مجموعه اسناد حسن اکبری به مدت دو روز ۱۱ و ۱۲ بهمن ماه در عمارت میرزا خلیل رفیع در رشت برپا می شود.

 

حسن اکبری در گفتگو با مهر عنوان کرد: در این نمایشگاه تعدا ۱۵ سند مربوط به مجاهدان گیلانی و۱۰ عکس از گیلانیان فاتح تهران، تعدادی از روزنامه های قاجار و دوربین های قدیمی عکاسی به نمایش در می آید.
این مجموعه دار بخش خصوصی ضمن پاسداشت تلاش تمامی مجاهدان گیلانی که نام و نشانشان در تاریخ گمنام مانده، اظهار کرد: در این نمایشگاه که افتتاح آن صبح روز پنجشنبه ۱۱ بهمن می باشد، یک تفنگ سر پر با قدمت دوره قاجار و مربوط به مجاهدان گیلانی نیز به نمایش درمی آید.
وی با بیان اینکه با وجود تلاش گیلانیان در بازگشت مجلس شورای ملی، هنوز مرکز دایمی برای نمایش اسناد مشروطه در رشت وجود ندارد، ابراز امیدواری کرد؛ هرچه زودتر مصوبه شورای شهر رشت در راه اندازی موزه مشروطه اجرایی گردد و عمارت میرزا خلیل رفیع بعنوان موزه دایمی مشروطه تغییر کاربری یابد.
علاقمندان می توانند روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۱ و ۱۲ بهمن ماه از نمایشگاه اسناد مشروطه گیلان در عمارت میرزا خلیل رفیع (میدان صیقلان رشت) بازدید نمایند.

About نسرین عشقی

Check Also

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت کمک به بازگشایی کنار رودخانه با  توافق  صاحبان اصلی مغازه ها باحضور شهردار محترم واعضای محترم شورای شهر لنگرود

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت …