چاپ مطلب چاپ مطلب

برگزاری آیین‌ گشایش نمایشگاه‌ دست‌ آورد‌های کودکان در کانون رشت

نمایشگاه دست‌آورد‌های کودکان و نوجوانان طی آیینی در مراکز فرهنگی هنری شماره یک و سه رشت گشایش یافت.

همای گیلان: به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، این نمایشگاه هم‌زمان با هفته‌ملی کودک و به منظور ارایه‌ی دست‌آورد‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی کودکان و نوجوانان و هم‌چنین تشویق آینده‌سازان ایران اسلامی، صبح امروز با حضور مسوولان دستگاه‌های همراه در برگزاری برنامه‌های این هفته در رشت افتتاح‌شد.
برهمین اساس کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش، هلال احمر، محیط زیست و هم‌چنین آموزش و پرورش استثنایی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری رشت با برپایی غرفه‌هایی، گوشه‌ای از توان‌مندی‌های کودکان را به نمایش گذاشتند.
بنابراین گزارش، مدیر‌کل کانون استان گیلان در آغاز این مراسم به جایگاه والای کودک و نوجوان پرداخت و ضمن تبریک این ایام به کودکان ایران اسلامی اظهار‌کرد: همراهی با کودکان، زمینه‌ساز حرکت در مسیری درست و بستر‌ساز بیداری کودک درون است.
اسفندیار ضیائی هم‌چنین دوران کودکی را دورانی شیرین و لذت‌بخش توصیف‌کرد و با اشاره به والدین که هم ‌لذت کودکی خود را تجربه‌کرده و در سایه تربیت کودکان، این شیرینی را دوچندان ساخته‌اند، گفت: این لذت برای مربیان و معلمان همیشگی است و امیدوارم با تلاش برای کودکان، در این لذت‌ همیشگی شریک‌شویم.
وی در همین حال برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک را گامی در جهت دفاع از حقوق کودکان عنوان‌کرد و با ابراز خرسندی از مطالبه‌گری کودکان امروز گفت: تلاش فرزندان ایران اسلامی در دفاع از حقوق خود و دیگر افراد جامعه نوید بخش روز‌های روشن و مایه‌ی امیدواری است.
اسفندیار ضیائی در ادامه سخنان خود به نقش رسانه‌ها در آشنایی افزون‌تر جامعه با حقوق کودک اشاره کرد و ضمن یادآور شدن اثر‌بخشی تدوین حقوق شهروندی از سوی دولت تصریح‌کرد: به یقین این امر بیش از گذشته به احقاق حقوق کودکان کمک می کند
ارایه‌ی گزارشی از روند برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های هفته ملی کودک، بخش پایانی سخنان اسفندیار ضیائی بود و وی در همین زمینه از همراهی تمامی دستگاه‌های دست‌اندرکار برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته دولت قدردانی‌کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این آیین به اهمیت توجه به حقوق کودک از منظر اسلام پرداخت و با بیان داستانی از رسول گرامی اسلام(ص) گفت: ما در عمل به کودکان علاقه‌مندیم و حقوق آنان را به رسمیت می شناسیم.
مهدی حاجتی در ادامه به شکل پذیری شخصیت‌کودکان اشاره و از هفت‌سال نخست به عنوان دوران اطاعت و تربیت‌پذیری و از هفت سال دوم به عنوان دوره‌ی تشخص در کودکان یاد‌کرد.
اودر این میان رسالت والدین را در تربیت صحیح فرزندان و رعایت حقوق آنان مورد توجه‌قرارداد و بر ضرورت توجه به ویژگی‌های کودکان تاکید‌ کرد.
وی در ادامه نقش دستگاه‌های فرهنگی چون کانون پرورش فکری را در کشف و پرورش استعداد‌های کودکان مهم توصیف‌کرد و ضمن اشاره سیاست‌ها و تدوین برنامه‌های مدون از سوی این نهاد فرهنگی تصریح‌کرد: کانون مهد قانون‌گرایی، نظم‌پذیری و نشاط انقلابی است و کودکان برای تمامی ایام سال از فعالیت‌های مدبرانه مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون بهره‌مند می شوند.
قدردانی از تلاش مدیر کل و کارکنان کانون و آموزش و پرورش بخش پایانی سخنان حاجتی در این دیدار بود و وی از همکاری گسترده آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری در آینده خبرداد.
بنابراین گزارش، در ادامه این آیین که در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ رشت صورت‌گرفت، اعضای مراکز کانون پرورش فکری و دانش‌آموزان مدارس به اجرای نقالی، دکلمه‌خوانی و خوانش پیام تبریک مدیران کل کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش به کودکان پرداختند.
هنرنمایی گروه سرود شهرداری رشت و اجرای سرود از سوی دانش‌آموزان مدرسه خزائلی آموزش و پرورش استثنایی از دیگر برنامه‌ها بود که با نمایش کلیپ فعالیت‌های هفته ملی کودک همراه‌شد.
در ادامه این مراسم مسوولان ضمن افتتاح نمایشگاه از دست‌آورد‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی کودکان بازدید‌کردند که با گشایش نمایشگاه دست‌آورد‌های اعضا در مرکز فرهنگی هنری شماره یک رشت، و اجرای نمایش‌های آیینی اعضای مرکز فرهنگی هنری ‌همراه بود.
بازدید حاضران از سفره سلامت که به همت کانون و مدرسه گسترده شد، پایان بخش برنامه‌های استانی سومین روز هفته‌ملی کودک به شمار می رفت.
شایان ذکر است نمایشگاه دست‌آورد‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی کودکان هم زمان در دیگر مراکز فرهنگی هنری کانون گیلان افتتاح شد و تا ۲۱ مهرماه جاری پذیرای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها خواهد‌بود.

با کانال همای خبر همراه شوید

About عطیه نصرتی

Check Also

 راهیابی انیمیشن “تبر”از لاهیجان به جشنواره بین المللی فیلم Tracce_cinematografiche_Film_Festایتالیا      

 راهیابی انیمیشن “تبر”از لاهیجان به جشنواره بین المللی فیلم Tracce_cinematografiche_Film_Festایتالیا انیمیشن ” تبر “از تولیدات …