چاپ مطلب چاپ مطلب

برگزاری آیین نکوداشت فردوسی بزرگ و پاسداشت زبان فارسی

 

آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی همزمان با ۲۵ اردیبهشت ماه ، سالروز گرامیداشت این شاعر بزرگ و پاسداشت زبان فارسی با حضور علاقه مندان به شعر و ادب فارسی برگزارشد.

همای خبر به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان سیاهکل ، ابراهیم رامین با اعلام این خبرگفت: در راستای نام گذاری این روز ارزشمند مراسم پاسداشت حکیم فردوسی روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با حضور جمعی از شعرا ، ادبا ، نویسندگان فرهیخته و اهالی فرهنگ و ادب شهرستانها ی رشت ،انزلی ، لاهیجان ، رودسر ، لنگرود و… در سالن اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سیاهکل برگزارشد.

وی گفت: در این محفل ادبی علاوه برسخنرانی شجاع الدین طایفه از نویسندگان و محققان شهرستان لاهیجان پیرامون حکیم فردوسی شاعر حماسه سرای ایرانی ، برنامه های متنوعی از جمله شاهنامه خوانی بهروز نبی زاده از شا عران سیاهکل و شعرخوانی شاعران حاضر درجلسه به مناسبت همین روز به اجرا در آمد . برگزاری آیین نکوداشت فردوسی بزرگ و پاسداشت زبان فارسی

در ادامه این برنامه معرفی کتاب مستطیل آبی رویا از شاعر خوزستانی علی فتحی مقدم توسط سیامک عشاقی به نقد و بررسی قرار گرفت و پریوش آتش دامن مسئول انجمن ادبی خورتاب ازطریق تماس تصویری و دعوت از این شاعر جنوبی در مورد شعرهای کتابش به بحث و گفتگو پرداختند.

گفتنی است این برنامه به همت انجمن ادبی خورتاب سیاهکل با همکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار شد.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

۳۴ هزار کشاورز در گیلان محصولات خود را بیمه کردند

۳۴ هزار کشاورز در گیلان محصولات خود را بیمه کردند رییس سازمان جهاد کشاورزی استان …