چاپ مطلب چاپ مطلب

برگزاری تعزیه نیاز به همکاری مسئولان دارد

اختصاصی همای گیلان: سرپرست گروه تعزیه خوانی حضرت سیدالشهدا(ع) شهرستان لنگرود از مسئولین فرهنگی خواست تا زمینه را فراهم کنند تا سال‌های آینده نیز این مراسمات با شکوه بیشتری انجام شود

اختصاصی همای خبر، حاج علی مفتاح سرپرست گروه تعزیه خوانی سیدالشهداء(ع) شهرستان لنگرود در گفت و گو با خبرنگار ما در رابطه با نحوه فعالیت‌های گروه بیان کرد: بنده از سال ١٣٣٠ وارد هنر تعزیه شدم البته زیر نظر استاد خودم، پدر بزرگوارم مرحوم استاد مفتاح بزرگ این کار را یاد گرفتم و الان گروه حضرت سیدالشهدا(ع) را تشکیل داده‌ام و سالهاست در محرم و صفر در شهرستان‌های مختلف استان گیلان اجراء داشته‌ایم.

مفتاح تصریح کرد: حامی برنامه‌های ما ابتداء بانیان تعزیه، هیئت امنا مساجد و سپس بخش های فرهنگی شهرستان است اما متاسفانه آن گونه که باید کمک نکرده‌اند که انتظار داریم توجه بیشتری به هنرمندان تعزیه که به مقام امام حسین(ع) ارج می نهند حمایت کنند.

حرف دل

سرپرست گروه تعزیه حرف‌های دلش را اینگونه بیان کرد: امیدوارم که آقا امام حسین(ع) این نوع عزاداری را از ما قبول کند و ما را کمک کند تا بتوانیم در راه عزاداری امام قدم برداریم و از مسئولین خواهشمندم که برای دلداری ما هم که شده سری به خیمه‌های ما بزنند و بررسی کنند مشکل چیست؟ زمینه را فراهم کنند تا بتوانیم سال‌های آینده نیز این مراسمات را با شکوه بیشتری انجام دهیم.

سرپرست گروه تعزیه اعضای گروه را اینگونه معرفی کرد: حاج فرشاد تیغ نورد، یاسر جمشیدی و حاچ مهدی خشکدامن موافق خوان، بهنام سیلم زاده، سلمان نوبهاری و غلام کشاورز مخالف خوان، مهدی یوسفی و علی مهدوی نوجوان خوان و استاد یوسف ملکی نوازنده هستند.

وی در پایان از هیئت امنا و کانون فرهنگی باب الحوائج(ع) مسجد جمعه چالکیاسر، شهرداری و شورای اسلامی، رئیس ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه و سپاه ناحیه لنگرود که امسال با توجه به ویروس کرونا گروه‌ سید الشهدا(ع) را مورد حمایت قرار دادند تشکر کرد.

✍? سیدصادق عابدینی، خبرنگار شهرستان لنگرود

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی در موقعیتی منحصر به فرد است

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی …