چاپ مطلب چاپ مطلب

برگزاری جشن غدیر در ۳۸۳ بقعه متبرکه گیلان/ بهره گیری از برنامه های غدیر برای افزایش مشارکت در انتخابات

برگزاری جشن غدیر در ۳۸۳ بقعه متبرکه گیلان/ بهره گیری از برنامه های غدیر برای افزایش مشارکت در انتخابات

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اعلام کرد: ویژه برنامه جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در ۳۸۳ بقعه متبرکه گیلان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام اسماعیل تدینی با بیان اینکه ویژه برنامه‌های دهه ولایت از ۲۷ خرداد و با برگزاری مراسم دعای عرفه شروع شده و تا پنجم تیرماه که روز عید سعید غدیر است ادامه خواهد داشت گفت: فضاسازی، آذین بندی و زیباسازی محیط پیرامونی بقاع متبرکه توسط مراکز افق بقاع متبرکه انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری۳۵ محفل انس با قرآن کریم در دهه ولایت در بقاع متبرکه گیلان خبرداد و گفت: مراسم عید غدیر با حضور سادات و علمای منطقه در شب و صبح عید غدیر برگزار می‌شود.

وی برپایی آیین غبارروبی امامزادگان نیز با حضور مسئولان و اصناف مختلف را از دیگر برنامه های بقاع متبرکه درا ین ایام برشمرد و استاندار گیلان صبح امروز با حضور در آستان سید جلال الدین اشرف در مراسم غبارروبی این آستان مقدس شرکت کردند.

تدینی با بیان اینکه برخی برنامه‌ها نیز در بقاع متبرکه که از ظرفیت مناسب برخوردار هستند مانند جنگ معارفی، ایستگاه‌های صلواتی وضیافت غدیر با کمک خیرین و عوائد موقوفات برگزار می شود، گفت: ۴۳ بقعه شاخص گیلان اقدام به طبخ و توزیع غذای نذری در روز عید غدیر خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ایام شهادت سید شهیدان خدمت، آیت الله شهید، رئیسی قرار داریم بزرگداشت یاد و خاطره ایشان در برنامه‌ها نیز مورد توجه قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان تاکید کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری از ظرفیت برنامه های فرهنگی بقاع متبرکه در دهه ولایت و مبلغان برای افزایش مشارکت در انتخابات بهره گیری خواهد شد.

وی با اشاره به تجلیل از سادات خادم در برنامه های فرهنگی بقاع متبرکه گفت: اجرای مراسم عهد اخوت و برادری در آستان مقدس امام زادگان، قرائت خطبه غدیر و پذیرایی از مهمانان از محل موقوفات و کمک‌های مردمی در ایستگاه های صلواتی از دیگر برنامه‌هایی است که در عید غدیر در بقاع متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام تدینی اعلام کرد: ۲۱۸ مبلغ بومی در برگزاری جشن‌های دهه ولایت با اوقاف گیلان همکاری می‌کنند

About مدیر خبر1

Check Also

همایش فعالان فضای مجازی شهرستان آستانه اشرفیه برگزار شد

همایش فعالان فضای مجازی شهرستان آستانه اشرفیه برگزار شد   به گزارش … همایش فعالان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *