چاپ مطلب چاپ مطلب

برگزاری دوره آموزشی دو روزه هیات امنا، خدام و فعالان فرهنگی بقاع متبرکه گیلان

برگزاری دوره آموزشی دو روزه هیات امنا، خدام و فعالان فرهنگی بقاع متبرکه گیلان

 

مدیر کل اوقاف وامورخیریه استان گیلان گفت : دوره آموزشی هیئت امناء و خدام بقاع متبرکه استان گیلان با حضور حجت الاسلام نوروز پور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف از فردا به مدت دو روز در رشت و لاهیجان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه آموزش هیات‌ امنا و خدام بقاع متبرکه برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران و مجاوران بقاع متبرکه هر ساله انجام می‌شود، گفت: دوره آموزشی ۶۵۳ نفر از هیئت امناء، خادمین بقاع متبرکه استان گیلان ۴ و ۵ دی ماه در جوار آستان خواهر امام رشت و سالن اجتماعات شورای شهر لاهیجان با حضورحضور حجت الاسلام نوروز پور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و اساتید برجسته برگزار می شود.

وی اعلام کرد: در روز نخست ۳۸۰ نفر از اعضای هیئت امنا، مدیران مراکز افق و خدام بقاع متبرکه شهرستان های رشت، بندرانزلی، رودبار، ماسال، فومن، شفت، صومعه سرا، تالش و آستارا در آستان خواهر امام(سلام الله) رشت و در روز دوم ۴۷۳ نفر از مدیران و فعالان فرهنگی بقاع متبرکه شهرستان های لاهیجان، آستانه، لنگرود و رودسر در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر لاهیجان گرد هم می آیند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در ادامه به اهداف برگزاری این دوره آموزشی اشاره و اظهار داشت: به روز رسانی اطلاعات خادمین و هیئت امناءها و تدریس قوانین و دروس مختلف فرهنگی، مذهبی و آموزشی از اهداف برگزاری این دوره آموزشی دو روزه است.

تدینی افزود: ارتقای سطح دانش و مهارت هیات امنا و خدام، افزایش بهره وری و خلاقیت در مدیریت مردمی و رشد فضایل اخلاقی و ارتقای کاری هیات امنا از جمله اهداف برگزاری این دوره است.

وی با تاکید بر نقش امامزادگان در کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: در این دوره آموزشی مباحضی در خصوص برگزاری کلاس های سبک زندگی اسلامی در بقاع متبرکه، اجرای طرح شمیم خدمت برای حمایت از تولید داخلی و اشتغالزایی در جوار بقاع مطرح می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان یکی از رویکردهای مهم سازمان اوقاف را افزایش بهره‌وری موقوفات خواند و گفت: برای آشنایی هیات امنای بقاع متبرکه با موضوعات سرمایه‌گذاری و مسائل اقتصادی، معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف گیلان نیز مسائلی را مطرح خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در این دوره آموزشی اعضای هیات امنا و مدیران مراکز افق و خدام با نقش و سرپرستی هیئت امنا، وظایف خادمان، آداب زیارت، دستورالعمل برگزاری برنامه‌های مناسبتی، طرح‌های مودت و آرامش بهاری و احکام آشنا خواهند شد.

تدینی گفت: در پایان این دوره برای شرکت کنندگان که در آزمون حدنصاب علمی را به دست آورند گواهی آموزشی صادر می‌شود.

گیلان زیبا ۹۴۱ بقعه متبرکه دارد در هر کدام از این اماکن مقدس یک تا هشت نفر خادم و سه تا پنج نفر هیات امنا دارد

About مدیر خبر1

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …