چاپ مطلب چاپ مطلب

برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در مرکز آموزشی فرهنگی سما لاهیجان و سیاهکل

معاونت دانشگاه در امور سما لاهیجان در آستانه سالگرد بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) اقدام به برگزاری مراسمی با همین عنوان نمود.
همای گیلان، در این مراسم که با حضور امام جمعه شهرستان لاهیجان، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، فرماندار سیاهکل، مسوولان ادارات شهرستان، دانشجویان، کارکنان و اساتید سما لاهیجان و سیاهکل برگزار گردید سردار نظرعلی علیزاده فرمانده سابق سپاه استان گیلان پیرامون اندیشه های سیاسی امام خمینی (ره) به سخنرانی پرداخت.
علیزاده در ابتدای سخنانش ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه در ماه مبارک رمضان اظهار امیدواری نمود که در لحظات پایانی ماه مبارک رمضان نیز فرصت را از دست ندهیم و از برکات این ماه عزیز نهایت استفاده را ببریم و به شایستگی عید سعید فطر را درک کنیم. وی در ادامه با تبریک پیشاپیش عید فطر ایام ارتحال امام بزرگوار را نیز تسلیت گفت.
قدردانی از مردم عزیز سراسر کشور و مسلمانان جهان که روز قدس امسال را بسیار باشکوه برگزار کردند بخش دیگری از سخنان فرمانده سابق سپاه استان گیلان بود که خاطرنشان کرد: اگر حول همین موضوع روز قدس بحث کنیم درباره شخصیت امام کفایت می کند و مانیفست سیاسی امام را به رخ می کشد و آن گونه که باید امام را بشناسیم، او را به ما معرفی می کند.
این تحلیلگر مسائل سیاسی اجتماعی در ادامه سخنانش اظهار داشت: با دقت در روز قدس می توانیم گوشه ای از نگاه سیاسی امام را مشاهده کنیم؛ اینکه «امام چه کسی است »،«حقیقت امام چیست» و «آیا واقعا آنطور که شایسته است امام را شناخته ایم». وی سپس روز قدس را یکی از ابتکارات امام دانست که جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به این عنوان نامگذاری نمود که ابتدا در نقاط محدودی از کشور مردم به حمایت از آرمان فلسطین به خیابان ها می آمدند ولی اکنون پس از چهل سال این حرکت یک بعد جهانی پیدا کرده و شهرتش عالمگیر شده است. علیزاده در ادامه خاطرنشان نمود: آن روز شاید فکر نمی کردیم که یکی از پایه های انقلاب اسلامی در جهان همین روز قدس است ولی امروز می بینیم حول محور تفکر سیاسی امام -روز قدس- در دنیا چه حرکت عظیمی شکل گرفته است.
سردار علیزاده در ادامه سخنانش افزود: به طور قطع می گویم که روز قدس وسیع تر و بزرگ تر از راهپیمایی ۲۲ بهمن است، زیرا ۲۲ بهمن اگرچه پیروزی انقلاب را برای ملت یادآوری می کند و بسیار با ارزش است ولی ابعاد آن داخلی است امام روز قدس یک حرکت عظیمی است که پایه های آن را داریم در جهان مشاهده می کنیم.
سردار علیزاده در ادامه سخنانش خطاب امام را به دو گروه را یادآور شد و افزود: گروه اول که در اندیشه سیاسی معمار کبیر انقلاب مورد خطاب قرار می گیرد «مردم» هستند؛ مردم مسلمان ایران، مسلمانان دنیا و مستضعفین عالم. امام با تکیه بر مردم و مستضعفین عالم کاری را انجام داد که فلسطینی که می رفت فراموش شود و حتی سردرمداران خود فلسطین هم نشسته بودند پشت میز مذاکره و صلح، این کشور را از آن نقطه بیرون کشید و به مستضعفین عالم پیوند زد تا جایی که امروز دیگر فقط اراده مردم فلسطین در مورد خود فلسطین کارساز نیست بلکه اراده مسلمانان جهان و اراده مستضعفین عالم است که خواهان آزادی این سرزمین اشغالی و زنده ماندن آرمان فلسطین است.
وی در ادامه به گروه دوم مورد خطاب امام اشاره نمود و اظهار داشت: گروه دومی که مورد خطاب امام راحل قرار می گیرند «سردمداران و حاکمان» هستند؛ از استبداد و طاغوت گرفته تا استکبار جهانی که مستضعفین را علیه مستکبرین به قیام فرا می خواند که این نگاه امام ریشه در آیه «قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنى و فرادى» دارد که می گوید برای خدا قیام کنید به صورت فردی و یا دو به دو. امام چون نیت و نگاهش قیام لله است با تدابیری که اتخاذ کرده مثل روز قدس، برای انقلاب اسلامی یک حرکت جهانی تنظیم کرده که امروز در راهپیمایی های روز قدس مشاهده می کنیم که حتی در قلب امریکا هم مردم به خیابان ها می آیند و فریاد مرگ بر اسرائیل و ندای آزادی فلسطین سر می دهند و این حاصل اندیشه سیاسی امام راحل عظیم الشان است.
علیزاده در پایان سخنانش به مساله «معامله قرن» که این روزها بر سر زبان هاست نیز اشاره نمود و خاطرنشان کرد: روز قدس امسال نیز نشان داد که امکان این کار برای جبهه استکبار فراهم نخواهد شد و راه به جایی نخواهد برد.
لازم به ذکر است که در این مراسم قاریان برتر کشوری نیز به تلاوت آیاتی از کلام نور پرداختند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است دبیر شورای عالی …