چاپ مطلب چاپ مطلب

برگزاری مراسم معنوی انس با قرآن در سما سیاهکل به مناسبت هفته وحدت

همای گیلان: دفتر فرهنگ اسلامی سما سیاهکل همزمان با ایام پر خیر و برکت ماه ربیع الاول و هفته وحدت و همچنین به منظور بهره مندی از کلام وحی و استماع آیات روحبخش قرآن کریم در ماه میلاد پیامبر نور و رحمت و امام صادق (ع) اقدام به برگزاری مراسم معنوی «انس با قرآن» در این مرکز آموزشی فرهنگی نمود.
در این مراسم معنوی که با حضور فرماندار و امام جمعه سیاهکل، دانشجویان، کارکنان، اساتید، مسوولان سما لاهیجان و سیاهکل برگزار شد، ابراهیم تبسم چهره از قاریان بین المللی قرآن کریم با تلاوت آیاتی از سور مبارکه ضحی و قارعه فضای جلسه را منور به نور قرآن نمود.
در این مراسم معنوی همچنین آیاتی از سوره مبارکه احزاب توسط حسین عمویی از قاریان برتر استانی قرائت گردید.
جواد نجار تمیزکار معاون دانشگاه در امور سما لاهیجان و سیاهکل در حاشیه این مراسم معنوی در سخنانی ضمن تبریک ایام ربیع و میلاد سراسر نور و رحمت رسول مکرم اسلام(ص) و امام صادق (ع)، ترویج سبک زندگی و سیره آن بزرگواران را بهترین کار دانست و خاطرنشان نمود: در دنیای امروز که طاغوت با تمام توانش قصد ضربه به اسلام ناب را دارد و از هیچ کوششی در این راه فروگذار نمی کند و حتی با ترویج اسلام قلابی و به راه انداختن گروه های تروریستی همچون داعش و النصره و … در صدد اسلام هراسی و منزوی نمودن این دین مبین در جهان است، بهترین کار اشاعه فرهنگ ناب قرآنی و معرفی سبک زندگی رسول مکرم اسلام و اهل بیت است و باورم این است که در سایه قرآن و معرفی درست این کتاب هدایت و نجات می توانیم جامعه ای پاک و همراه با آرامش داشته باشیم.
وی همچنین ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم معنوی اظهار امیدواری نمود با گسترش فعالیت های قرآنی بتوانیم در راستای اعتلای این کتاب آسمانی گام های اساسی برداریم و مروج فرهنگ قرآنی در جامعه باشیم.
تمیزکار به برنامه های سما در جهت توسعه فرهنگ قرآنی نیز اشاره کرد و افزود: مجموعه سما به صورت مداوم در طول سال جهت آشنایی دانشجویان و دانش آموزان با قرآن و مانوس کردن آنان با این کتاب آسمانی اقدام به برگزاری کلاس های فوق برنامه در قالب طرح قدس(قرآن در سما) و تاکنون توانسته در این زمینه به موفقیت های خوبی دست پیدا کند.
لازم به ذکر است که امام جمعه سیاهکل نیز در این مراسم به سخنرانی پرداخت و ضمن تبریک میلاد حضرت ختمی مرتبت (ص) و امام صادق (ع)، به روز «وحدت حوزه و دانشگاه» نیز اشاره نمود و اظهار امیدواری کرد با تقویت این دو نهاد- حوزه و دانشگاه- بتوانیم در جهت پیشبرد کشورمان گام های اساسی برداریم.
حجت الاسلام شکسته دل با اشاره به آیاتی از قرآن کریم به اهمیت علم و علم آموزی همراه با تزکیه نیز مطالبی بیان نمود و «تزکیه» را مقدم بر «تعلیم» دانست و خاطرنشان کرد: اگر تعلیم همراه با تزکیه نباشد نتایج خطرناکی را به همراه خواهد داشت و با ذکر مثالی از پیشرفت علم در بعضی از کشورها اشاره نمود که اقدام به ساخت بمب می نمایند و بر سر بی گناهان می ریزند. وی این اقدام را پیشرفت علم بدون تزکیه دانست.
شکسته دل در ادامه سخنانش تمسک به قرآن را بهترین راه برای نجات جامعه دانست و از زحمات مهندس هاتف رئیس دانشکده و دست اندرکاران برگزاری این مراسم معنوی تقدیر و تشکر نمود و اضهار امیدواری نمود که دانشگاه در ترویج قرآن کریم پیشرو باشد.

About سردبیر

Check Also

بیماری‌های قلب و عروق اولین عامل مرگ و میر در کشور

بیماری‌های قلب و عروق اولین عامل مرگ و میر در کشور رئیس گروه پیشگیری و …