چاپ مطلب چاپ مطلب

برگزاری همایش جشن مهربانی در سما لاهیجان


مرکز آموزشی فرهنگی سما لاهیجان و سیاهکل به منظور رونمایی از کتاب حوزه کودکان و همچنین حمایت از کودکان بی سرپرست اقدام به برگزاری همایشی با عنوان «برگی از مهربانی» نمود.
اختصاصی همای گیلان، در این رویداد فرهنگی که با استقبال مسوولین استانی و شهرستانی، دانش آموزان مدارس سما و اولیای و اولیای آنان، دانشجویان، اساتید و اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، هنرمندان صدا و سیما و ورزشکاران ملی پوش مواجه گردید، از کتاب «حرکات اصلاحی» که با همت مدرسه سبز سما تالیف شده بود رونمایی شد.
دکتر سیروس بیدریغ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان در مراسم رونمایی از کتاب در سخنان کوتاهی« علت مهجور بودن کتاب» و «راه حل های ایجاد انگیزه در بین مردم به سمت کتابخوانی» را تشریح نمود.
بیدریغ یکی از مهم ترین مشکلات عدم رغبت مردم به کتابخوانی را گرانی کتاب عنوان و اظهار امیدواری نمود که این مشکل مرتفع گردد تا مردم به سمت کتابخوانی گرایش پیدا کنند.
وی با اشاره به مراسم فوق، از ابتکار و تلاش مجموعه سما لاهیجان در انجام فعالیت های فرهنگی و انتشار کتاب تقدیر نمود.
دکتر افشار ضیاظریفی معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی فرهنگی سما لاهیجان و سیاهکل نیز در این همایش در سخنانی ضمن عرض خیر مقدم به حضار و مدعوین جلسه، هدف از برگزاری این همایش را «فرهنگ سازی در زمینه توسعه فرهنگ مطالعه»،«ترویج فرهنگ سلامت و تندرستی» و «نهادینه نمودن فرهنگ همیاری و نیکوکاری» عنوان نمود و خاطرنشان کرد: مرکز آموزشی فرهنگی سمای لاهیجان و سیاهکل با زیر مجموعه ۷ مدرسه و دو آموزشکده در مقاطع مختلف تحصیلی و با جمعیتی نزدیک به دو هزار دانش آموز و دانشجو در راستای ترویج فرهنگ سلامت و تندرستی، در کنار ارائه خدمات آموزشی، علمی و فرهنگی، با افتخار اولین کتاب مدارس سما با عنوان مبانی حرکات اصلاحی در حوزه سلامت کودکان را رونمایی می کند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در کنار این فعالیت پژوهشی شاخص در مجموعه مدارس سما، افتخاری دیگر نصیب مان شد که به منظور ترویج احسان و مهربانی و در راستای نهادینه نمودن فرهنگ همیاری و نیکوکاری در دانش آموزان و دانشجویان، میزبان موسسات خیریه کشوری و شهرستانی حمایت از کودکان مبتلا به سرطان و همچنین کودکان بی سرپرست باشیم.
لازم به ذکر است که موسسه خیریه محک برای اولین بار در سطح استانی و شهرستانی میهمان همایش سما لاهیجان بود و نماینده این انجمن نیز در این جلسه سخنرانی نمود.
احداث بازارچه های خیریه موسسه محک و انجمن های خیریه مردم بنیاد لاهیجان از حاشیه های این همایش بود که پول آن صرف امور خیریه خواهد شد.
در پایان این مراسم از کودکان سرای نصیر لاهیجان و خانه آمین آستانه با اهدای جوایزی قدردانی گردید.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …