چاپ مطلب چاپ مطلب

برگزاری همایش شهرستانی “وقف احسان ماندگار” در شهرستان لنگرود با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان

همزمان با فرارسیدن هفته وقف؛همایش شهرستانی ” وقف احسان ماندگار” با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان؛رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان لنگرود،هیت امنا بقاع متبرکه،خدام ،مربیان و متربیان قرانی در کانون زینبیه شهرستان لنگرود برگزار شد.

اختصاصی همای گیلان، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین پاکیزه رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنگرودضمن تبریک هفته وقف گفت:هفته وقف فرصت مغتنمی است تا عملکرد و اقدامات انجام شده در راستای وقف اطلاع رسانی گردد.

حجت الاسلام پاکیزه ضمن بیان این جمله که خداوند متعال درباره پیامبر اکرم می فرماید: “اگر پیامبر نبود افلاک نبود” گفت: پیامبر اکرم اولین و بزرگترین واقف جهان هستی می باشد.

وی اظهار داشت: مهمترین نکته ای که در وقف وجود دارد قاعده الوقوف است.یعنی وقف باید به همان شکلی که نیت شده ،اجرا گردد.تغییر نام،عنوان و نوع مصرف بدون اجازه متولی جایز نیست.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنگرود با بیان‌این جمله که ” یکی از وظایف اداره اوقاف شناسایی اموال موقوفه است ” گفت: در این راستا ۲۸ باب مغازه مرحوم دریابیگی در ماهی فروشان به تازگی شناسایی شده است.

حجت الاسلام پاکیزه تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال ۹۷ بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان به مساجد و بقاع متبرکه کمک‌نقدی و غیر نقدی شده است،این انتظار از هیت امنا بقاع میرود تا از طرق مختلف در جذب اعتبار یاری گر ما باشند.

در این مراسم علیزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان نیز گقت: چهل سال از انقلاب می گذرد و یقینا هر درامدی که بر اساس نیات واقفان ،از اموال موقوفه حاصل میگردد مدیون این انقلاب است‌.

علیزاده بیان داشت: دست اوردهای زیادی در زمینه اوقاف بدست امده اما ضعف ما در اطلاع رسانی دقیق و صریح خدمات دولت باعث شده تا دشمنان ما مشکلات موجود را قویتر و بیشتر از خدمات دولت معرفی نمایند.

وی افزود: یکی از خدمات دولت ایجاد  ارامش و امنیت است تا در راستای ان وقف به درستی در کشور اجرا گردد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه  استان گیلان ضمن بیان این جمله ” وقف یک خدمت بی منت است” گفت:واقف همیشه ماندگار است.تنها نکته ای که در بحث وقف وجود دارد نیت واقف است.نیت واقف نباید در خصوص

مسایل غیر شرعی باشد.

علیزاده بیان داشت: وقف مشارکتی از دست اوردهای جدید وقف است که با توسعه ان میتوانیم شاهد جهش بسیار خوبی در زمینه وقف باشیم.

لازم به ذکر است در این مراسم از ۳۰ مربی و ۳۰ متربی قرانی که در ازمون قرانی نمره ۱۰۰ را اخذ نمودند و همچنین از تعدادی ایمه جماعات و هیت امنا و متولیان تجلیل به عمل امد.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران

هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران روزنامه جمهوری اسلامی …