چاپ مطلب چاپ مطلب

برگزاری همایش «کارآفرینی به زبان ساده» در سما سیاهکل

آموزشکده فنی و حرفه ای سما سیاهکل به منظور اهمیت کار و اشتغال در جامعه و با ارائه نگاهی نو به مقوله اشتغال و سوق دادن دانشجویان این مرکز آموزشی فرهنگی به سمت اشتغال مولد و مهاوت محور اقدام به برگزاری همایشی با عنوان «کارآفرینی به زیان ساده» نمود.

اختصاصی همای گیلان: در این همایش که با حضور گسترده دانشجویان و کارکنان برگزار شد، صادق رفیعی پور مدرس و مشاور دوره های موفقیت در کسب و کار و کارآفرینی در سخنانی پیرامون کار و اشتغال تولید محور به بیان سخن پرداخت.

رفیعی پور در آغاز سخنانش «داشتن هدف و انگیزه» همراه با «اقدام به موقع» را از ویژگی های مثبت یک کارآفرین عنوان نمود و خاطرنشان کرد: اینکه امروز منتظر باشیم تا دولت برای ما شغل درست کند و بتوانیم با حقوق ثابت ماهیانه و داشتن بیمه، امور زندگی مان را بگذرانیم شیوه ای منسوخ شده در امر اشتغال محسوب می شود و آن چیزی که امروز باید به دنبال آن باشیم این است که با تکیه بر اندیشه خلاق و به تناسب توانمندی و علاقه مان و همچنین پتانسیل هایی که در اختیارمان است راهی برای اشتغال مولد پیدا نموده و تهدیدها و محدودیت ها را به فرصت تبدیل کنیم و این فقط با اعتماد به نفس و باور شعار «من می توانم» امکان پذیر است.

وی در ادامه سخنانش به معرفی چند نفر از افراد کارآفرین برتر اشاره نمود و با شرح مختصری از زندگی نامه آنها اظهار داشت: بیشتر افرادی که امروز به عنوان کارآفرینان برتر هستند ابتدا به عنوان کارگر بوده و زندگی معمولی داشتند ولی با تکیه بر توانمندی هایشان توانستند به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنند. وی ادامه داد:  صرف داشتن پول و امکانات برای کارآفرین بودن کافی نیست بلکه باید با «فکر برتر»، «اندیشه پویا» و همچنین «اقدام به موقع» از موقعیت هایی که در مسیر زندگی قرار می گیرد استفاده نمود و موفقیت کسب کرد.

 رفیعی پور در ادامه سخنانش بیان داشت با توجه به اینکه از کار و اشتغال تعریف درستی ارائه نشده است به تعریف کار و اشتغال از نگاه مهارت محوری پرداخت و عنوان نمود با توجه به اینکه جهان به شدت در حال صنعتی شدن است و بخش خصوصی حرف اول را می زند و مبنای کار خصوصی که بر مشتری مداری استوار است، «رقابت» بوده پس باید دارای فکر برتر بود و با شناخت اوضاع محیطی به اشتغال پایدار اندیشید و افراد موفقی در جامعه بود.

این مدرس  و مشاور دوره های موفقیت در کسب و کار و کارآفرینی در سخنانش به بیان آسیب شناسی وضعیت کار نیز اشاره نمود و مهم ترین مشکل بیکاری را «نداشتن انگیزه» در جوان عنوان کرد و خاطرنشان کرد باید به جای تمرکز بر روی مشکلات به فرصت های پیش رو اندیشید.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …