- پایگاه خبری و تحلیلی همای خبر - https://homaykhabar.ir -

برگزاری همایش «کارآفرینی به زبان ساده» در سما سیاهکل

آموزشکده فنی و حرفه ای سما سیاهکل به منظور اهمیت کار و اشتغال در جامعه و با ارائه نگاهی نو به مقوله اشتغال و سوق دادن دانشجویان این مرکز آموزشی فرهنگی به سمت اشتغال مولد و مهاوت محور اقدام به برگزاری همایشی با عنوان «کارآفرینی به زیان ساده» نمود.

اختصاصی همای گیلان: در این همایش که با حضور گسترده دانشجویان و کارکنان برگزار شد، صادق رفیعی پور مدرس و مشاور دوره های موفقیت در کسب و کار و کارآفرینی در سخنانی پیرامون کار و اشتغال تولید محور به بیان سخن پرداخت.

رفیعی پور در آغاز سخنانش «داشتن هدف و انگیزه» همراه با «اقدام به موقع» را از ویژگی های مثبت یک کارآفرین عنوان نمود و خاطرنشان کرد: اینکه امروز منتظر باشیم تا دولت برای ما شغل درست کند و بتوانیم با حقوق ثابت ماهیانه و داشتن بیمه، امور زندگی مان را بگذرانیم شیوه ای منسوخ شده در امر اشتغال محسوب می شود و آن چیزی که امروز باید به دنبال آن باشیم این است که با تکیه بر اندیشه خلاق و به تناسب توانمندی و علاقه مان و همچنین پتانسیل هایی که در اختیارمان است راهی برای اشتغال مولد پیدا نموده و تهدیدها و محدودیت ها را به فرصت تبدیل کنیم و این فقط با اعتماد به نفس و باور شعار «من می توانم» امکان پذیر است.

وی در ادامه سخنانش به معرفی چند نفر از افراد کارآفرین برتر اشاره نمود و با شرح مختصری از زندگی نامه آنها اظهار داشت: بیشتر افرادی که امروز به عنوان کارآفرینان برتر هستند ابتدا به عنوان کارگر بوده و زندگی معمولی داشتند ولی با تکیه بر توانمندی هایشان توانستند به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنند. وی ادامه داد:  صرف داشتن پول و امکانات برای کارآفرین بودن کافی نیست بلکه باید با «فکر برتر»، «اندیشه پویا» و همچنین «اقدام به موقع» از موقعیت هایی که در مسیر زندگی قرار می گیرد استفاده نمود و موفقیت کسب کرد.

 رفیعی پور در ادامه سخنانش بیان داشت با توجه به اینکه از کار و اشتغال تعریف درستی ارائه نشده است به تعریف کار و اشتغال از نگاه مهارت محوری پرداخت و عنوان نمود با توجه به اینکه جهان به شدت در حال صنعتی شدن است و بخش خصوصی حرف اول را می زند و مبنای کار خصوصی که بر مشتری مداری استوار است، «رقابت» بوده پس باید دارای فکر برتر بود و با شناخت اوضاع محیطی به اشتغال پایدار اندیشید و افراد موفقی در جامعه بود.

این مدرس  و مشاور دوره های موفقیت در کسب و کار و کارآفرینی در سخنانش به بیان آسیب شناسی وضعیت کار نیز اشاره نمود و مهم ترین مشکل بیکاری را «نداشتن انگیزه» در جوان عنوان کرد و خاطرنشان کرد باید به جای تمرکز بر روی مشکلات به فرصت های پیش رو اندیشید.

با کانال همای خبر همراه باشید [1]