چاپ مطلب چاپ مطلب

برگزاری ویژه برنامه بزرگداشت روز جهانی تئاتر در لاهیجان

     
 

ویژه برنامه بزرگداشت روز جهانی تئاتر در لاهیجان باحضوردکترفاضلی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی گیلان برگزار شد.همای گیلان، به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان؛ به مناسبت ۲۷ مارس “روز جهانی تئاتر” و ۷ فروردین “روز ملی هنرهای نمایشی ” ویژه ای برنامه ای با حضور دکتر فاضلی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی گیلان و سید امیر مصباح معاون هنری ؛محمد علی صادق حسنی رئیس انجمن هنرهای نمایشی لاهیجان ، جواد نجار تمیزکار عضو شورای شهر ،مرتضی یوسف پور سرپرست انجمن سینمای جوان رشت در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار شد. در این برنامه که جمعی از هنرمندان فعال عرصه نمایش حضور داشتند نمایشنامه “ستاره شناس “به کارگردانی میلاد سبحانی خوانش شد.

در ادامه نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان ضمن تبریک سال نو و روز جهانی تئاتر گفت: ٢٧ مارس مصادف با ٧ فروردین روز بسیار ارزشمندی است هم به آن منظور که عدد ٧ مقدس است و هم فروردین تحول عظیم و شگفت انگیز طبیعت است .

نادری افزود: در نمایشنامه «قوی تر» اثر استریندبرگ دلیل قوی تر بودن را فراگیری می داند . هر آنچه را که می توانی از رقیب فرابگیری تو را قوی تر می کند.

وی افزود: از نظر من هم اکنون درعرصه تئاتر کسی قوی تر است که در صحنه مانده و در حال فراگیری و به روز شدن است . او در پایان ضمن تشکر از فعالیت هنرمندان لاهیجان از درخشش هنرمندان جوان و ظهور بازیگران نو پا اظهار خرسندی کرد و افزود: خوشحالم از اینکه چراغ تئاتر شهر لاهیجان هنوز پر نور است .

در ادامه فاضلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضمن تبریک این روز هنر را تجلی روح زیبا طلبی از ذات اقدس الهی در ذهن و قلب انسان دانست و افزود: دستهای انسان خواستار آن است که با ترسیم و نمایش زیبایی های مادی و معنوی ، مسبب تحول تعالی روح انسان باشد.

وی ادامه داد: نمایش از جمله هنرهای تاثیر گذار بر روح و جان و صفای باطن مخاطبان است که می تواند آرامش بخش و شور آفرین باشد.

در پایان به تمامی فعالان عرصه تئاتر لاهیجان درسال ٩۶ با اهدای لوح و هدیه تقدیربه عمل آمد.

روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان
با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد: حمایت جهاد کشاورزی از سرمایه گذاران حوزه زیتون استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد: حمایت جهاد کشاورزی از سرمایه گذاران حوزه زیتون …