چاپ مطلب چاپ مطلب

برگزاری چهارمین جلسه شورای پدافند غیر عامل شهرستان رضوانشهر به ریاست فرماندار

برگزاری چهارمین جلسه شورای پدافند غیر عامل شهرستان رضوانشهر به ریاست فرماندار

 

به گزارش همای خبر، به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان ،چهارمین جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان همزمان با جلسه ویدئوکنفرانس استانی به ریاست مهندس سید نادر صفوی فرماندار رضوانشهر و با حضور دیگر اعضا در محل سالن شهید سلیمانی برگزار گردید .

 

مهندس صفوی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر با اشاره به اهمیت موضوعات و اهداف پدافند غیر عامل در حفاظت از زیر ساختها افزودند: مدیران محترم ادارات می بایست بر شناسایی آسیبها و تهدیدات در حوزه عملکردی خود اهتمام داشته و بر کلیه جوانب امر واقف باشند .

وی در ادامه تاکید داشتند دشمن از تمام امکانات و تجهیزات و عوامل داخلی و خارجی خود برای خرابکاری و ضربه زدن به تاسیسات و امکانات ما استفاده میکنند و با توجه به حوادث اخیر باید همه تلاش ها،برنامه ها و اهداف ما این باشد که با استفاده از دستورالعمل های پدافند غیرعامل زمینه را برای تحقق اهداف دشمن به حداقل برسانیم .

 

رئیس شورای پدافند غیرعامل شهرستان، رعایت الزامات پدافند غیر عامل در خدمت رسانی را قطعی و اجتناب ناپذیر دانسته و افزودند: باید با پیشرفت علم و با استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان و متخصصان امر زیر ساختها را با اهداف پدافند غیر عامل ارتقا داده و همه ادارات رعایت اصول پدافندی را بعنوان یک اصل در کنار وظایف ذاتی خود در دستور کار قرار دهند..

 

صفوی ، پدافند غیرعامل را زمینه ساز مصونیت بخشی، تقویت، و ارتقا قدرت درونی برای مقابله با خطرات و تهدیدات خواند و گفت امروز در شرایطی هستیم که با توجه به تهدیدات دشمن در حوزه های مختلف، رعایت اصول پدافند غیرعامل، یک اصل حیاتی برای کشور است لذا هدف از تشکیل قرارگاه پدافند کاهش آسیب پذیریها ،افزایش بازدارندگی و تسهیل مدیریت بحران در مواجهه با تهدیدات و حوادث میباشد .

 

صفوی افزود: با توجه به نقشه و تهدیدهایی که دشمنان از جمله آمریکا و اسرائیل علیه ما در دستور کار دارند، می توان از طریق آموزش، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی با این هجمه ها مقابله و از آنها جلوگیری کنیم.

 

فرماندار رضوانشهر در حوزه قرارگاه پدافند زیستی اظهار داشتند تهدیدات زیستی در حوزه انسان ،دام ،نباتات، غذا و دارو ،آب، محیط زیست و منابع طبیعی همواره وجود داشته و دارد و این ضرورت لزوم گسترش آموزش و آشنایی همه اقشار جامعه به خطرات و آگاه سازی در این زمینه را بیش از پیش آشکار می سازد.

 

افرماندار شهرستان در ادامه با اشاره به اینکه پدافند مردم محور مجموعه اقدامات و تدابیر با هدف صیانت از جان و مال مردم و ارتقای آستانه تحمل مردم در شرایط اضطراری میباشد، پایداری و استمرار خدمات دهی و تامین نیازهای ضروری را موجب اطمینان بخشی ،هم افزایی و همگرایی مردم و حاکمیت دانست.

رئیس شورای پدافند غیرعامل در ادامه گفت : در آستانه چهلمین و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، شاهد گسترش تهدیدات دشمن بویژه در حوزه تهدیدات مردم محورانه هستیم، آنها با ایجاد جنگ اقتصادی و افزایش تحریمها بدنبال ایجاد نارضایتی در داخل و فشار روی مردم هستند تا مطالبات مردمی را به نفع خودشان مصادره کرده و از هر تجمعی یک تهدید امنیتی بسازند.لذا ایجاد آمادگی در مقابل تهدیدات احتمالی یکی از اصول پدافند است که باید مورد اهتمام مدیران و نهادهای امنیتی قرار داشته باشد.

 

در ادامه هریک از اعضا به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه وظایف کاری خود پرداخته و دستورات لازم توسط فرماندار شهرستان صادر شد

About مدیر خبر1

Check Also

مرد مغازه دار کارگر خود را با چاقو کشت/ متهم به قتل می گوید مقتول مدتی پیش به خواهر او تجاوز کرده

مرد مغازه دار کارگر خود را با چاقو کشت/ متهم به قتل می گوید مقتول …