چاپ مطلب چاپ مطلب

برگزاری کنگره ملی آقا سیدجلال الدین اشرف در استان گیلان

همای گیلان: حجت الاسلام والمسلمین ولی عادلی شامگاه پنجشنبه در مراسم غبارروبی و عطرافشانی بقعه متبرکه خواهر امام رضا(ع)، اظهار داشت: مراسم غبارروبی یک مراسم ویژه در راستای کنگره ۸ هزار شهید گیلان است و در این فضای معنوی این توفیق را داریم که در راستای کارهای فرهنگی به مناسبت این کنگره ملی، حرم خواهر امام رضا(ع) را عطرافشانی کنیم.

139304210806498153184464-768x534

وی با اشاره به ارتباط برگزاری مراسم کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان با مراسم غبارروبی حرم مطهر خواهر امام رشت, اظهار کرد: امام‌زادگان دارالعباده و دارالایمان هستند و مقام معظم رهبری وجود امام‌زادگان را دلیل برشخصیت معنوی ایرانیان می‌دانند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امام‌زادگان اغلب اهل ایران نیستند, تصریح کرد: طبق سخن مقام معظم رهبری امام‌زادگان در شهرهای خود در امان نبودند و بعد از هجرت از شهرهای خود به استان گیلان پناه آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین عادلی با بیان اینکه وجود امام‌زادگان مهر افتخاری برای ایرانیان است, اظهار داشت: استان گیلان بیش از ۹۴۰ امام‌زاده دارد و از نظر تعداد، رتبه سوم کشور را دارا است.

وی با بیان اینکه فرهنگ جهاد, ایثار, شهادت به برکت وجود امام زادگان حاصل شد, عنوان کرد: امام‌زادگان مذهب شیعه را به گیلان آوردند وبه برکت وجود آن‌ها یاد گرفتیم از حق خود دفاع کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان خاطرنشان کرد: امروز عزت, افتخار وسربلندی خود را مدیون شهدا هستیم و اداره اوقاف این توفیق را داشته در راستای برگزاری کنگره ۸ هزار شهید گیلان، یکی از اعضای کمیته فرهنگی آن باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عادلی از برگزاری ۲ گنگره ملی دیگر بعد از کنگره ۸ هزار شهید گیلان خبر داد و مطرح کرد: کنگره ملی آقا سیدجلال الدین اشرف و میزبانی مسابقات قرآن کریم در استان گیلان انجام می‌شود.

//تسنیم

About سردبیر

Check Also

تجلیل از کارکنان واحد صنفی شهرداری لنگرود به مـناسـبت روز اصـنــاف تــوسـط شـهــردار و اعـضــای شورای اسلامی شهر لنگرود

تجلیل از کارکنان واحد صنفی شهرداری لنگرود به مـناسـبت روز اصـنــاف تــوسـط شـهــردار و اعـضــای …