چاپ مطلب چاپ مطلب

برگزیدگان نمونه بخش کشاورزی رودسر تجلیل شدند

همای گیلان: مدیر جهاد کشاورزی رودسر ظهر دوشنبه در مراسم تجلیل گفت: این افراد در عرصه ها مختلف همچون تولیدات گیاهی، زراعی، امور دام، شیلات، منابع طبیعی و صنایع به عنوان کشاورزان نمونه انتخاب و تجلیل شدند.

 احسان الله مشتاق از شاخص های تعیین این افراد به عنوان نمونه به کارگیری روش های نوین و تکنیک های جدید کشاورزی با بهره گیری از منابع و بهینه سازی این مهم از سوی افراد مزبور اعلام کرد.

وی همچنین بخش کشاورزی را مهمترین بخش اقتصادی کشور دانست و اظهارداشت: در میان تمام فرآیندهای پیشرفت و توسعه، کشاورزی همواره در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها نقش تعیین کننده و مهمی داشته است.

رئیس جهاد کشاورزی رودسر گفت: با هدف افزایش بهره وری در اقتصاد باید به بخش کشاورزی به عنوان یکی از بخش های مهم و عمده فعالیت اقتصادی در استان و کشور توجه خاص کرد.

وی در ادامه بر ضرورت توسعه زیر ساخت های کشاورزی در شهرستان تاکید کرد و افزود: رودسر ظرفیت های زیادی در بخش زراعی، باغی، دامی، شیلاتی و غیره برخوردار است.

مشتاق همچنین از مبارزه بیولوژی با کرم ساقه خوار برنج در سطح هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان در مرحله نخست خبر داد و  یادآورشد: در هر هکتار ۱۰۰ عدد تریکوکارت بین کشاورزان توزیع می شود و این طرح در مرحله دوم به هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش خواهد یافت/مهر

About

Check Also

بیماری‌های قلب و عروق اولین عامل مرگ و میر در کشور

بیماری‌های قلب و عروق اولین عامل مرگ و میر در کشور رئیس گروه پیشگیری و …