چاپ مطلب چاپ مطلب

بر گزاری مراسم بزرگداشت ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) درنوشر بخش رودبنه

اختصاصی همای گیلان، مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و یادبود حماسه ۱۵ خرداد عصر امروز دوشنبه ۱۳ خردادماه ۱۳۹۸ در پایگاه مقاومت شهید صفری نوشر بخش رودبنه با حضور مسئول حوزه مقاومت شهید میر سیارناصر کیاده واعضای بسیج پایگاه مقاومت شهید صفری نوشر بخش رودبنه بر گزار گردید.
دراین مراسم حجت السلام والمسلمین بحر کاظمی به ایراد سخترانی پرداخت.
وی باببان اینکه، نقش امام خمینی(ره) را در مبارزه با طاغوت منحصربه‌فرد خواند و توضیح داد: مبارزات امام و سخنان وی آنچنان تأثیری بر قشر جوان آن زمان گذاشت که ملت را یکپارچه مقابل رژیم پهلوی قرار داد و مبارزاتی مانند قیام ۱۵ خرداد حاصل همین اندیشه‌های مبارزه‌طلبانه امام بود.
وی در ادامه تصریح نمود: کاپیتولاسیون را می ­توان جزء ننگین­ ترین و ستمگرانه ­ترین معاهداتی دانست که قدرت­ های استکباری بر جوامع تحت سیطره خود تحمیل می­ کنند.کاپیتولاسیون، در واقع نقض آشکار استقلال و حاکمیت و حیثیت ملی یک کشور است. کاپیتولاسیون در ایران نیز به ویژه از سال ۴۳ نتیجه­ ای جزء تحقیر ایرانیان و باز گذاشته شدن دست استعمارگران به خصوص آمریکایی­ ها برای هر نوع جنایتی علیه مردم در بر نداشته است. به اعتقاد کارشناسان، کاپیتولاسیون نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران و نهضت امام خمینی (ره) است. چراکه این موضوع باعث گردید جهت گیری امام (ره) متوجه آمریکا شود و پرده از خیانت های آشکار و پنهان این کشور بردارد.

حجت الاسلام بحر کاظمی در پایان گفت : عظمت وبرزرگی امام بر کسی پوشیده نیست ، چرا که در مراسم تشییع حضرت امام دارای بزرگترین تشییع جنازه جهان است که طبق گزارش‌های رسمی در ایران ده میلیون نفر در آن شرکت نمودند.

در پایان این مراسم برادر پاسدار اصغری مداح اهل بیت عصمت طهارت درمدح ورسای حضرت امام خمینی مرثیه خوانی نمودند وحاظرین هم به عشق امام راحل وسید شهدا بر سرو سینه زدند./

خبر نگار،عکاس:

ولی شریعت ناصری.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …