چاپ مطلب چاپ مطلب

بزرگداشت روز ماما / سحر عامری کارشناس ارشد حسابداری


اختصاصی همای گیلان، یاد سقراط بزرگ بخیر که می گفت: مادرم قابله زنان است و من قابله حقیقت ، به راستی که مادرش به زنان کمک می کرد تا فرزندی بدنیا آورند و جهان شادمان شود و خرد نیز با طرح مکتب لاادری ، به حقیقت زایی و درنهایت به حقیقت اندیشی مساعدت ها کرد و چون فروغ اندیشه اش برای پستونشینان دردسر ساز شد، جام شوکران را به او نوشاندند.
پانزدهم اردیبهشت ماه هرسال در ایران عزیز، روز گرامیداشت مقام ماما است . قابله ایی که با لطف و اذن خداوند ، هم زمان حیات دو تن را در اختیار دارد، مادر و فرزند.
دیرزمانی است که ماماهای کشورمان غنچه های لبخند را طبق طبق از اتاق عمل ، نثار مردم می نمایند، مردمی که مضطر و هراسان ، انتظار می کشند تا شیون بهجت آور نوزادی را بشنوند.
چند سالی است که حجم کار ماماها ، افزایش یافته است ،ازدحام کار و بیخوابی های ممتد شب و نیمه شب آسایش را از هر کسی می رباید و آرامش او را می زداید ، من اما در مراکز درمانی ماماهای فراوانی را دیدم که با عزت ، شکوهمندی و حسن خلق با مادران باردار و همراهان شان همراهی می کنند و از رهگذر این نشاط شغلی ، جامعه ایی را غرق سرور می سازند.
من به عنوان یک زن و یک مادر ، دست مریزادی نثار می کنم به همه آنان که در کسوت سپید ، التیام بخش آلام مردم و بیماران و اهدا کننده شادی به کانون خانواده ها هستند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

نقش روابط عمومی در دوران پرشتاب امروز، بیش از هر زمان دیگری خودنمایی می‌کند

نقش روابط عمومی در دوران پرشتاب امروز، بیش از هر زمان دیگری خودنمایی می‌کند دکتر …