چاپ مطلب چاپ مطلب

بزرگمردی از تالش عزیز؛ تجلیل از دکتر دانش تیموری/دکترمحبوب دکترای ادبیات فارسی

اختصاصی همای گیلان، دوسه روزی با خودم کلنجار می رفتم که حرف دلم را بزنم یا بگذارم برای ٢٣فروردین
روز دندانپزشک ، اینک بر خودم غلبه کردم و شروع کردم به این سیاه مشق .

لابد شما هم در عمر شریف تان دردمند شده اید و دردهای گوناگونی را تجربه کرده و یحتمل گرفتار دندان درد شدید گشته اید !

دردهای لعنتی ، هم شب ها خواب را از چشمانم می ربودند و أیضا روزها ، غم را در چنبره وجود بی وجودم می نشاندند . یکی از دوستان نکوهش کنان گفت :
-فلانی چته ؟ رشد سیصددرصدی بنزین ، از کرامات دولت فخیمه، که نباید ترو این همه به هم بریزه .

حوصله ی جرو بحث نداشتم ، دهانم را مثل ورودی غار علیصدر بازکردم ، با انگشت دندانهای داشته و نداشته ام را نشانش دادم و به او فهماندم که دردم از دندان است و بس . با مناعت طبع ، راهنمایی ام کرد به دندانپزشک و ساختمان دانا – نه اصلاح می کنم برج دانا . اولین بار که وارد طبقه یازدهم برج شدم ، کلینکی دیدم بسیار شیک ، با متخصصان فهیم ، کادر درمانی و عوامل اجرایی مجرب و دلزنده .

در انجا با دکتر دانش تیموری آشنا شدم ، دندانپزشکی حاذق و جوان ، که بحق می توان اورا یکی از مفاخر گیلان و مایه مباهات تالش بزرگ دانست . دکتر ، دانش اموخته تهران و اصفهان ، دانشجوی ممتاز کشور و عضو بنیاد ملی نخبگان است ، او دارای فلوشیب ایمپلنت از برن سوییس ، با دغدغه ی فرهنگی و تربیتی است و با قران مجید و نهج البلاغه مانوس و اهل کوهنوردی است و در دل طبیعت اشعار عرفانی حضرت حافظ و مولانا را نجوا می کند ودر کنفرانس های ملی و سخنرانی می نماید .

راستش را بخواهید در میانسالی از جراحی می ترسیدم ، دکتر با همکاری دستیار مهربانش ، سرکار خانم خوشنویسان به گونه ایی دهانم را جراحی کردند که ترس از جراحی ها را از یاد برده ام ، چند باری به کلینیک رفتم وبیشتر از پیش دکتر را شناختم ، نظم و فروتنی اش نسبت به بیماران و همکاران غبطه انگیز است ، این بزرگمرد تالش را ،صرفا یک دندانپزشک ندیده ام ، او یک انسان است ، یک انسان معلم ، ان هم در این کویرستان خزان زده که به ندرت می توان در ان انسانی یافت که بیشتر می پسندند تاجر ، کاسب ، مدیر وسیاست پیشه باشند .

شنیده ام که همسر اقای دکتر دانش تیموری نیز سجایای اخلاقی ، علمی و پزوهشی بی شماری دارد ، سرکار خانم دکتر سارا ضبابی متخصص ارتودنسی واستاد برجسته دانشگاه علوم پزشکی گیلان است
و در شغل خود از برترین های استان .

نگارنده از باب قدردانی از این زوج فرهیخته این سیاه مشق را قلمی کرده است ، ولی اطمینان واثق دارد که در اینده ی نزدیک ،
مردم شریف استان و کشور، خوشه چین وسعت اندیشه فرهنگی ، درمانی و علمی نامبردگان خواهند شد و از ابتکارات بی بدیل ان ها سخن ها خواهند شنید و حظ ها خواهند برد.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …