چاپ مطلب چاپ مطلب

بطحایی: آموزش و پرورش کاری جز پرورش ندارد/ فضای مجازی به شدت وقت دانش آموزان را می‌گیرد

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروزه فضای مجازی به شدت وقت دانش آموزان را می‌گیرد و بخش عمده عمرمان در فضای مجازی است.

بطحاییهمای گیلان،سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در آیین گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان دانش‌آموزی که در تالار فرهنگ برگزار شد، اظهار کرد: بسیار خوشحالم که افتخار پیدا کردم در بیستمین سالگرد تاسیس سازمان دانش‌آموزی شرکت کرده و اشاره و مروری بر فعالیت های آن داشته باشیم.

وی ادامه داد: از آنجایی که مدرسه‌ها در حال اتمام است و سال تحصیلی خاتمه می یابد، خداقوت می گوییم به همکارانم، مربیان، معلمان، مدیران مدارس و کارکنان ستادی که علی رغم برخی ناملایمات که بر آموزش و پرورش روا داشته می شود، صبوری کردند.

شناخت و آشنایی با مهارت‌های اجتماعی؛ کارکرد مهم آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سازمان دانش آموزی به عنوان یکی از مهم ترین تشکل ها در کنار سایر تشکل های دانش آموزی گفت: یکی از مهم ترین کارکردهای آموزش و پرورش را حوزه شناخت و آشنایی با مهارت های اجتماعی تعریف می کنند و برخی از صاحب‌نظران معتقدند که آموزش و پرورش عمومی کاری جز جامع پذیر بودن دانش آموزان ندارد.

بطحایی ادامه داد: جامع پذیر کردن یعنی دانش آموزان در دوران رشد و دانش آموزی ارزش ها و باورهای جامعه خودشان را بشناسند و تعمیق ببخشند و از آن نگهداری کنند، بنابراین سازمان دانش آموزی یکی از خطیرترین وظایف را بر عهده دارد.

ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با مولفه‌های هویتی

وی افزود: آموزش و پرورش کاری جز پرورش ندارد و بچه ها در دوران تحصیل باید با مهارت هایی آشنا شوند که مولفه های هویتی را بشناسند و از آن نگهداری کنند، یکی از مهم ترین نگرانی های جامعه امروز ما این است که هویت فرزندان ما در خطر قرار گیرد؛ یعنی همان ارزش ها و باورها که از ما گرفته شود و نشانه های دیگری که برای ما نیست به ما دهند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فعالیت‌های اردویی می تواند جامعیت پذیری را دنبال کند، گفت: برنامه‌های پرورشی و تربیتی باید تقویت شود، از این جهت مصمم هستیم آنها را پیش ببریم نه اینکه مربیان در تنگنای شدید امکانات باشند و این در حالی است که می‌بینیم دستگاه‌های بزرگ و شهرداری امکانات را برای خودشان نگه می‌دارند.

اگر می‌خواهیم دانش آموزان به بیگانگان دل نبندد باید به آنها امکانات بدهیم

بطحایی گفت: اگر می‌خواهیم دانش آموز ما به بیگانگان دل نبندد باید امکانات در اختیارش قرار گیرد و آنچه توقع نظام اسلامی است، پیاده شود.

وی گفت: امروز فضای مجازی به شدت وقت دانش آموزان و حتی ما را می‌گیرد و بخش عمده عمرمان در فضای مجازی است، این فضا فرصت‌هایی دارد، اما خطراتی را هم در پی دارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: سازمان دانش آموزی و سایر تشکل ها جای آشنا شدن با خطرات فضای مجازی است، اگر منابع لازم نداشته باشند، نمی‌توانند کار کنند؛ با سخنرانی کردن اتفاقی نمی‌افتد، گاهی آن‌ها حرف‌هایی را می‌شنوند که خودشان بهتر از من می‌دانند، اما چون وزیر هستم اکنون از زبان من می‌شنوند.

تیزی فضای مجازی برنده‌تر از چاقوست

بطحایی بیان کرد: بچه‌های ما باید در اردو‌ها و وقتی در کنار هم بازی می‌کنند، تهدید‌ها را بشناسند و بدانند فضای مجازی آن‌ها را در خطر دارد؛ و تیزی فضای مجازی برنده‌تر از چاقوست، این حرف‌ها سخنرانی مردم نیست و طی برنامه‌های پرورشی اتفاق می‌افتد.

برنامه‌های سازمان دانش آموزی باید تقویت‌کننده هویت ایرانی و اسلامی باشد

وزیر آموزش و پرورش گفت: تمام برنامه های سازمان دانش آموزی باید تقویت کننده هویت ایرانی و اسلامی باشد تا بچه های ما با هویتشان آشنا شوند و بدانند چه سرمایه ارزشمندی دارند، باید این سرمایه را بشناسند و اگر پرده ها را کنار بزنیم و نوجوانان و جوانان زیبایی های این سرمایه را ببینند آن را روی چشمشان می گذارند، این زیبایی بسیار و پر بهاست که کمتر جامعه ای چنین سرمایه ای را داراست.

بطحایی بیان کرد: همه باید به تقویت هویت فرزندان توجه کنیم اگر برنامه ای اجرا کردیم و در ارزیابی برنامه دیدیم که بچه ها را به این هدف نزدیک نکرده، چنین اقدامی به ضد خودش تبدیل شده است که باید این را خوب مراقبت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امیدوارم سازمان دانش آموزی روز به روز موفقیت بیشتری دنبال کند و یقین دارم با حسن ظن همکارانم سازمان دانش آموزی به عنوان یکی از مهم ترین بخش های آموزش و پرورش خواهد شد.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد: حمایت جهاد کشاورزی از سرمایه گذاران حوزه زیتون استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد: حمایت جهاد کشاورزی از سرمایه گذاران حوزه زیتون …