چاپ مطلب چاپ مطلب

بندر انزلی از نظرمیزان  جذب گردشگر رتبه نخست را کسب  کرد

همای گیلان:معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: بندر انزلی از نظر میزان جذب گردشگر در نوروز در میان دیگر شهرستان های استان رتبه نخست را به خود اختصاص داد و رکورد زد.

رتبه نخست بندر انزلی از نظر میزان جذب گردشگر

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: بندر انزلی از نظر میزان جذب گردشگر در نوروز در میان دیگر شهرستان های استان رتبه نخست را به خود اختصاص داد و رکورد زد.

 

حمید رضا آذرپور گفت : نوروز امسال شاهد ورود انبوهی از گردشگران نوروزی به استان گیلان بودیم.

 

وی ادامه داد : از آنجا که نوروز امسال به دلیل بارندگی شرایط مساعدی برای سفر وجود نداشت اما با این وجود خیل عظیمی از گردشگران نوروزی وارد استان شدند.
این مقام مسئول در استان گیلان اظهار داشت: ۱۰۰درصد گردشگران ورودی به استان گیلان به سمت سواحل و دریا سفر می کردند.

 

وی تاکید کرد: بر اساس آمار ارائه شده بیش از شش میلیون و یک صد هزار نفر در استان گیلان اقامت داشته اند که بیشتر آنها در شهرستان های ساحلی به ثبت رسیده است.

 

آذرپور گفت : بر اساس آمار ارائه شده بیش از ۹۰ درصد واحدهای اقامتی واقع شده در سواحل استان در نوروز ظرفیتشان تکمیل بود.

 

وی تاکید کرد : گردشگران در طول سواحل استان از انواع تفریح دریایی که امکانات آن در بخش خصوصی فراهم شده است ، بهره بردند.مانا

 

آذرپور ، بندر انزلی را از نظر میزان جذب گردشگر در رتبه نخست قرار داد و گفت: این شهرستان همان طور که پیش بینی می شد بیش از دیگر شهرستان های استان گردشگران را به خود جذب کرد.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، وجود تالاب بین المللی انزلی را یکی از مهم ترین دلایل ورود گردشگران به این شهرستان بیان کرد.

 

وی اظهار داشت : تالاب انزلی در میان تمام جاذبه های استان گیلان، بیشترین میزان گردشگر را به خود اختصاص داد.

 

آذرپور به برگزاری جشنواره های آیینی در سواحل استان گیلان اشاره کرد و گفت: این جشنواره ها در سواحل تالش، آستارا و و انزلی برگزار و جشنواره اقوام در ساحل تالش مورد استقبال گردشگران واقع شد.

About سردبیر ارشد

Check Also

با اتهام تضییع اموال دولتی تائید حکم قضایی یکی از نمایندگان گیلان در مجلس؛ کار به رد اعتبارنامه می رسد؟

با اتهام تضییع اموال دولتی تائید حکم قضایی یکی از نمایندگان گیلان در مجلس؛ کار …