چاپ مطلب چاپ مطلب

بهبود کیفیت سوادآموزی نیاز به نگاه جهادی و نهضتی دارد

جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان و اعضای جلسه در دفتر مدیرکل برگزار شد.

    همای خبر به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد فائزی در این جلسه با اشاره به ریشه کن کردن بی سوادی در مناطق استان گیلان گفت: باید نسبت  به اطلاع رسانی و آگاهی رساندن آموختن سواد در مکان های مد نظر اهتمام جدی صورت گیرد و با توجه به سخن امام که ریشه کن شدن بی سوادی را بسیار مهم دانستند، فعالیت های ستاد در آن مناطق متمرکز شود.

وی در ادامه با اشاره به نتایج و شاخص ‌های خوب حوزه سواد آموزی افزود: این دستاوردها نشان از تلاش همکاران ما در حوزه سواد آموزی دارد، بنابراین باید نسبت به مولفه ها و ارزیابی‌های کشوری،  بازنگری و بررسی مجدد صورت گیرد تا این زحمات همکاران دیده شود. همچنین در این راستا با پیگیری طرح های افراد بازمانده از تحصیل و قرارگاه جهادی نسبت به  ارتباط گیری با فرمانداران در شهرستان ها، استفاده از ظرفیت هر ناحیه و منطقه و کمک استاندار، بتوانیم وضعیت موجود را به وضعیت مطلوب بهبود دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه فعالیت های ستاد باید در مکان های پر ازدحام و وجود افراد بی‌سواد پر رنگ باشد اظهار داشت: باید از ظرفیت امام جمعه در نواحی و مناطق استفاده شود. همچنین بهبود کیفیت سوادآموزی نیاز به نگاه جهادی و نهضتی داردو در انجام این فعالیت ها و بهبود عملکرد حوزه سواد آموزی می توانیم از ظرفیت بسیج استفاده کنیم و در این راستا طرح معرفی اولیای دانش آموزان و شرکت آنها به صورت افتخاری در آموختن سواد بسیار ارزشمند بوده و از تریبون نماز جمعه باید به خوبی استفاده کنیم.

    گفتنی است با توجه به اینکه سواد آموزی استان از مراکز یادگیری دولتی برخوردار است؛ در این مراکز علاوه بر سوادآموزی به مهارت آموزی نیز توجه می شود. همچنین منطقه حویق با دارا بودن ۵۷۳ نفر با نیاز به آموختن سواد،   باید مورد توجه قرار گیرد.

باکانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …