چاپ مطلب چاپ مطلب

بهراد ذاکری: توسعه‌گرایی و سلامت دو اصل واجب در انتخاب شهردار

دکتر ذاکری پزشکی که نزدیکانش او را شاعر وطبیبی حاذق میدانند و حالا به ساحت مدیریت شهری ورود کرده است، آقای دکتر شاعران میتوانند سیاست پیشه کنند؟

همای گیلان، در مورد حاذق بودن در طبابت که لطف شما و دوستان است و من چنین ادعایی ندارم. اما در مورد شاعر بودن هم اگر منظورتان علاقه به شعر و ادبیات است من سالهاست این حوزه را دنبال میکنم ولی شاعر نیستم.در مورد اینکه شاعران میتوانند سیاست پیشه کنند باید بگویم کاش حضور شاعران و بانوان در سیاست پررنگ‌تر بود تا شاهد این حجم از خشونت و جنگ در جهان نبودیم.

-فضای سیاسی استان در این روزها را چگونه میبنید؟

فضای سیاسی استان در این روزها در واقع متاثر از فضای سیاسی کشور و بر مبنای التهاب و مشکلات معیشتی مردم است. به عنوان یک فرد با پیشینه سیاسی اصلاح طلبی معتقدم امروز مواضع سیاسی ما باید بر اساس نقد عملکرد با توجه به خواست مردم از رویه اقتصادی نامنظم دولت باشد.نه اینکه صرفا بر اساس منافع و ارتباطات به حمایت‌های کورکورانه بپردازیم.

-ذاکری قبل از انکه عضو شورا شناخته شود در بین خواص کارشناس مدیریت شهری قلمداد میشد،حالا که در شورای رشت حاضر شدید تصور میکنید امکان پیاده کردن ایده های قبلی خود را دارید؟

شعار من در ایام انتخابات و قبل آن قدمهای کوچک رو به جلو بود که هنوز به آن معتقدم و فکر میکنم قابلیت اجرایی شدن با حمایت و پشتوانه مردم به عنوان مهمترین رکن را داشته باشد و پیش نیاز آن ایجاد و افزایش اعتماد سازی عمومی بر مبنای اصل شفا‌ سازی ست.

-به دنبال شهردار توسعه گرا و سلامت هستید یا شهرداری که صرفا بومی باشد و رشت را بشناسد؟

قطعا بومی بودن میتواند به عنوان یک فاکتور مهم در نظر گرفته شود،اما صرف بومی بودن به هیچ عنوان کافی نیست. توسعه گرایی و سلامت دو اصل واجب در انتخاب شهردار است که من نیز به شدت به آن معتقدم و چه بهتر که یک گزینه بومی توسعه گرا و دارای سلامت شهردار رشت شود چرا که مسلما افرادی با این ویژگی وجود دارند.

-فکر میکنید چه کسی در رشت از شانس شهردار شدن برخوردار است و چرا؟

ببینید من بر اساس مدل ذهنی خودم و خاستگاه رای من سعی میکنم بهترین تصمیم را بگیرم. امیدوارم در عمل نیز بهترین گزینه از بالاترین شانس برخوردار گردد.

-با هر شهرداری ولو آنکه شما همراه وی در برهه رای گیری نباشید همکاری میکنید؟

بله. قطعا. کسی که در نهایت شهردار رشت میشود قطعا حمایت همه اعضا را در چارچوب قانون و با رعایت اصل وظیفه نظارتی شورا خواهد داشت.

-تصور می‌کنید تا چه زمان پروسه انتخاب شهردار رشت نهایی میشود؟

تلاش مجموعه شورا بر این است که بهترین انتخاب ممکن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن داشته باشد.

-در خصوص این اسامی یک کلمه یا جمله کوتاه نظر خود را بگویید.

احمد رمضانپور: همکار من در شورای شهر رشت

سروش اکبرزاده: حامی

غلامعلی جعفرزاده: محمود احمدی‌نژاد

مصطفی سالاری: استاندار گیلان

محمدعلی ثابت‌قدم: بر باد دهنده یک رویا

وحید احمدی‌آرا: برادر

روح‌اله محسنی: باهوش و تاثیرگذار

فرهام زاهد: دل پیرو

علیرضا سحرخیز: وکیل من

جبار کوچکی نژاد: رفیقی خوب برای دوستانش

منبع ؛جارستان

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان: برگزاری جلسه دبیرخانه پیشگیری از خودکشی بهزیستی گیلان

با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان: برگزاری جلسه دبیرخانه پیشگیری از خودکشی بهزیستی گیلان جلسه دبیرخانه …