چاپ مطلب چاپ مطلب

بهره برداری همزمان از ۷کتابخانه عمومی گیلان

همای گیلان:استاندار در مراسم بهره برداری از این طرح ها با اشاره به اینکه سیاهکل  و املش برای توسعه نیازمند خارج شدن از بن بست راه هستند گفت : ۱۸ کیلومتر از مسیر ۲۲ کیلومتری جاده سراوان – سنگر – سیاهکل تا نوروز امسال به بهره برداری می رسد و ۴ کیومتر باقی مانده پس از آزادسازی حریم ساخته می شود.

 

 

 

 

 

دکتر محمد علی نجفی از ادامه ساخت و متصل شدن این جاده به غرب مازندران خبرداد و گفت : مطالعات اجرایی این طرح نیز به زودی آغاز می شود .

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه این انقلاب با هدایت و راهنمایی های امام گونه مقام معظم رهبری  وبصیرت مردم به خوبی به  پیش می رود گفت :رهبر معظم انقلاب بر تمام موارد به خوبی اشراف داردند وانقلاب استوار است در این شرایط عده ای خود را نگران اعلام میکنند که باید از اینها پرسید چرا این نگرانی را در گذشته نداشتید.

 

بهره برداری همزمان از 7کتابخانه عمومی گیلان

 

 

در این مراسم رحیم حیدری فرماندار سیاهکل با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: اسلام، دین فرهنگ و فرهنگ سازی است و با اقراء؛ خواندن شروع شده است.

وی با بیان اینکه امروز در عرصه های مختلف، فرهنگ تاثیرگذار خواهد بود گفت: کتابخانه دانشگاه آزاد سماء سیاهکل به عنوان یک نماد فرهنگی امروز افتتاح می شود که در افزایش ظرفیت فرهنگی دانشجویان موثر است.

 

 

 

ندیمی نماینده لاهیجان و سیاهکل در  خانه ملت هم گفت: در بودجه سهم شهرداری هابرای توسعه کتابخانه ها ۲هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است که از مسولان شهرداری ها می خواهیم این اعتبارات را پرداخت کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان نیز در این مراسم گفت :با بهره برداری از ۷ کتابخانه عمومی هزار و ۷۲۲متر مربع به فضای کتابخانه ای افزوده شد.

امیرمحمدپور گفت: امروز سهم گیلانی ها از کتاب و کتابخانه ها حدود ۹۰۰ هزار نسخه کتاب است اما تا پایان سال ۹۴ این رقم باید به ۴ میلیون نسخه کتاب برسد.

وی افزود : از هر ۱۰۰ گیلانی فقط دو نفر عضو کتابخانه ها هستند در خالیکه تا پایان سال آینده  میانگین آن باید ۱۵ نفر باشد ، البته تا پایان سند چشم انداز این تعداد باید به ۳۵ نفر برسد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر به ازای هر ۱۰۰گیلانی ،۱.۲دهم متر فضای کتابخانه ای داریم گفت :این فضا تا سال ۹۴باید ۴برابر شود که بدون کمک خیران بسیار سخت است.

امیر محمدپور با قدردانی از خیرانی که ماحصل عمر خود را در خدمت کتاب قرار داده اند گفت سرمایه گذاری در کتابخانه ها بخشی از ادای دین به فرهنگ وتمدن وقدردانی از بزرگان این دیار است.

 

 

 

 

/روابط عمومی

 

About سردبیر ارشد

Check Also

حسن پورقربان، شهردار اسبق انزلی: عدم ثبات مدیریتی از دغدغه های اساسی شهرداران است

حسن پورقربان، شهردار اسبق انزلی: عدم ثبات مدیریتی از دغدغه های اساسی شهرداران است همای …