چاپ مطلب چاپ مطلب

بهره برداری از مخزن ۲۰۰۰متر مکعبی کومله و تاسیسات جانبی آن در هفته دولت

اختصاصی همای گیلان :همزمان با فرارسیدن شهادت دولتمردان شهید رجایی و باهنر ، با حضور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان و هئیت همراه، لاهوتی نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی، فرماندار لنگرود و مسئولین شهرستان ، مخزن ۲۰۰ مترمکعبی کومله به بهره برداری رسید.

در این مراسم جوادپور فرماندار لنگرود ضمن تبریک هفته دولت  و گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر گفت : ما باید همچون شهیدان باهنر و رجایی بر اعتقادات عمیق اسلامی ایستادگی کنیم  و با تلاش و همت و ایستادگی راه را بر روی د شمنان خود ببندیم.

فرماندار لنگرود بیان داشت : تامین آب شرب برای شهرستان یکی از مشکلات و دغدغه های شهرستان است که امروز با افتتاح این پروژه بخشی از این مشکل برطرف خواهد شد.

در این مراسم لاهوتی نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تبریک هفته دولت گفت : بحث آب امروزه در دنیا با عنوان جنگ آب مطرح می شود. کشور ایران جزء کشورهای کم آب دنیا به شمار می آید که یقینا اگر از منابع آبی به صورت صحیح و درست استفاده نشود مشکلات فراوانی ایجاد خواهد شد.

لاهوتی بیان داشت : یکی از دغدغه های شهرستان لنگرود کمبود آب بوده که ما توانستیم با تلاش و پیگیری های  همه مسئولین استانی و شهرستانی،  آب شهر لنگرود و شلمان را از آب سنگر تامین نموده و امروز نیز با افتتاح این مخزن و شبکه اتصال مشکل آب کومله و اطاقور را نیز برطرف سازیم.

در این مراسم لطفی مدیرعامل شبکه آب و فاضلاب استان گیلان نیز ضمن تبریک هفته دولت بر دولتمردان پرتلاش بیان داشت : به مردم لنگرود جهت داشتن نماینده پرتلاش و کوشا همچون لاهوتی که نه تنها نماینده ای ملی بلکه افتخاری برای استان گیلان است،تبریک عرض می کنم.

لطفی بیان داشت : این قول را می دهم که تا پایان خرداد سال آتی ، مشکلات آب شهرستان لنگرود  مرتفع گردد و قول خود را با عمل خود ثابت می کنم.

وی تصریح کرد : مجموعه توانمندی در استان و در تمام شهرستان ها در حال انجام طرح ها و اقدامات بزرگی هستند که امیدواریم تا یکسال آینده مشکل آب استان به طور ریشه ای برطرف گردد.

مدیر عامل شبکه آب و فاضلاب استان به پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت اشاره کرد و گفت : بهره برداری از مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی و تاسیسات جانبی در کومله با اعتبار ۱۳۵۳۰ میلیون ریال، آبرسانی به مسکن مهر بسیجیان شهر فومن با اعتبار ۲۵۰۰ میلیون ریال، آبرسانی به منطقه آزاد تجاری و صنعتی بندرانزلی با اعتبار ۹۰۰۰ میلیون ریال، بهره برداری از تاسیسات پیش تصفیه آبگیر چشمه سفید رود و راه اندازی دیزل ژنراتور ۳۵۰کیلووات در روسر جمعا با اعتبار ۵۵۰۰میلیون ریال از جمله پروژه های شرکت  آب وفاضلاب  استان گیلان می باشد.

لطفی در ادامه شروع بهره برداری پکیج تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت  با اعتبار ۲۰۰۰۰ میلیون ریال، راه اندازی سیستم فیلتراسیون تاسیسات آب گلسار۲ و نخودچر با اعتبار ۶۴۲میلیون ریال، لایروبی و ویدئومتری چاه گلسلر۱ و فلمن امامزاده هاشم با اعتبار ۳۵۰ میلیون ریال و همچنین راه اندازی دستگاه آب بسته بندی با اعتبار ۳۳۰ میلیون ریال در رشت را از جمله پروژه های دیگر شرکت آب و فاضلاب استان معرفی نمود.

وی همچنین افزود : اصلاح توسعه شبکه شهری آب آشامیدنی در سطح استان در شهرهای آستانه، املش،انزلی، تالش-رشت، رودبار، رودسر، سیاهکل ،صومعه سرا،شفت- فومن، لاهیجان، آستارا- ماسال به اعتبار۸/۱۵۸۷۴ میلیون ریال و همچنین احداث شبکه فاضلاب رودسر،کلاچای و چابکسر و اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب با اعتبار ۳۵۹۶ را از پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت می باشد.

در ادامه مراسم رئیس اداره آب و فاضلاب شهری لنگرود در گفتگویی با خبرنگار ما در خصوص پروژه مخزن ۲۰۰۰متر مکعبی گفت : هدف از اجرای این پروژه، طرح آبرسانی به شهر کومله و روستاهای کولاک محله ،سالکویه بالا و پایین از محل تصفیه خانه سنگر بوده است.

زاهدی رئیس اداره آب و فاضلاب شهری لنگرود  افزود : در این پروژه اقداماتی همچون احداث مخزن زمینی ۲۰۰۰ مترمکعبی، تاسیسات جانبی،خط انتقال آب با لوله ۴۰۰ میلی متر پلی اتیلن به طول ۵/۳ کیلومتر، ساختمان نگهبانی،اتاقک تابلوی برق به همراه سیستم تله متری، اتاقک کلرزنی، ایستگاه پمپاژ شناور چهاردستگاه و سایر تاسیسات جانبی صورت گرفته است.

وی بیان داشت :  هزینه این پروژه ۱۳۵۳۰ میلیون ریال  بوده که از دو محل استانی و تنش آب تامین اعتبار شده است.

321

About سردبیر ارشد

Check Also

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است دبیر شورای عالی …