چاپ مطلب چاپ مطلب

بهزاد مقدم نیا :ظرفیت های مغفول مانده تالاب عینک رشت/ ایجاد اشتغال با بهره مندی از ظرفیت های تالاب عینک رشت

بهزاد مقدم نیا :ظرفیت های مغفول مانده تالاب عینک رشت/ ایجاد اشتغال با بهره مندی از ظرفیت های تالاب عینک رشت

بهزاد مقدم نیا با بیان اینکه تالاب عینک رشت همچون نگینی ارزشمند ، مورد بی توجهی قرار گرفته است اظهار کرد: متاسفانه ظرفیت های بالقوه تالاب عینک رشت، طی این سالها مورد غفلت قرار گرفته و این در حالی است که دربرخی از شهرهای همجوار ، با ایجاد آبگیر های مصنوعی، ضمن ایجاد جاذبه های گردشگری، گام های موثری در راستای ایجاد اشتغال با بهره مندی از آن برداشته شده است.

 

مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه تالاب عینک رشت توانایی تبدیل به یک جاذبه فوق العاده گردشگری را دارا است افزود: این تالاب به طور طبیعی از بسیاری از گونه های پرندگان و آبزیان برخوردار است و این مهم در صورت توجه ، یک جاذبه خوب گردشگری است.

وی به اهمیت صنعت توریسم اشاره کردو گفت: در حال حاضر بسیاری از کشورهای پیشرفته، اقتصاد خود را بر محور گردشگری استوار کرده اند ، اما متاسفانه به ظرفیت های بالقوه گردشگری بی توجه هستیم.

مقدم نیا با ابراز تاسف از وضعیت دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت افزود: رودخانه های گوهررود و زرجوب رشت در روزگار نه چندان دور ، از جمله جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شدند اما متاسفانه طی این سالها با عدم مدیریت صحیح ، در حال حاضر به معضلی برای رشت تبدیل شده اند و معتقدم در صورت بی توجهی به تالاب عینک رشت ، یک بار دیگر شاهد رقم خوردن اتفاقات نامبارکی خواهیم بود.

About نسرین عشقی

Check Also

پیگیری و رفع مشکل آبگرفتگی محله خواهر امام (س) و خیابان مطهری رشت با حضور دکتر محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت

پیگیری و رفع مشکل آبگرفتگی محله خواهر امام (س) و خیابان مطهری رشت با حضور …