چاپ مطلب چاپ مطلب

بهزاد مقدم نیا :مشکلات ترافیک رشت دغدغه شهروندان / سهولت دسترسی به ناوگان حمل و نقل عمومی

بهزاد مقدم نیا :مشکلات ترافیک رشت دغدغه شهروندان / سهولت دسترسی به ناوگان حمل و نقل عمومی

بهزاد مقدم نیا ، مدرس دانشگاه گفت: مشکلات ترافیکی رشت ، یکی از دغدغه های جدی شهروندان است که باید برای رفع آن چاره اندیشی شود.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه طی سالهای اخیر ، در بحث ایجاد خیابان ها و معابر جدید ، اقدامات خوبی مشاهده نشده است اظهار کرد: حجم خودرو ها در رشت بسیار افزایش یافته است و علیرغم این موضوع ، وضعیت خیابان های رشت به منظور تردد خودروها ، تغییر چندانی نداشته است.

مقدم نیا به افزایش جمعیت شهری رشت اشاره کرد و گفت: طبق آمارها ، تعداد بسیاری از هموطنان ، نسبت به خرید و ساخت و ساز ملک در رشت و اطراف این شهر اقدام کرده اند و این مسئله به افزایش بیشتر بار ترافیکی رشت دامن زده است.

این مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه باید برای احداث خیابان های جدید چاره اندیشی کرد افزود: چنانچه در این باره تصمیم گیری نشود ، یقینا شاهد وقوع بار ترافیکی شدید، همچون دیگر شهرهای کشور از جمله تهران ، در رشت خواهیم بود.

وی با اشاره اینکه افزایش ناوگان عمومی و سهولت دسترسی به آن نقش موثری در کاهش بار ترافیکی شهر ایفا می کند بیان کرد: باید به منظور کنترل و رفع مشکلات ترافیکی به مباحث فرهنگی نیز توجه داشت و متاسفانه در بسیاری از ساعات شبانه روز شاهد تردد خودروهای تک سرنشین هستیم که این مسئله به حجم بار ترافیکی رشت می افزاید.

انتهای پیام

About نسرین عشقی

Check Also

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + تصاویـر

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + ‌تصاویـر اولین همایش انجمن ناشنوایان شهرستان …