- پایگاه خبری و تحلیلی همای خبر - https://homaykhabar.ir -

بهزاد مقدم نیا :مشکلات ترافیک رشت دغدغه شهروندان / سهولت دسترسی به ناوگان حمل و نقل عمومی

بهزاد مقدم نیا :مشکلات ترافیک رشت دغدغه شهروندان / سهولت دسترسی به ناوگان حمل و نقل عمومی

بهزاد مقدم نیا ، مدرس دانشگاه گفت: مشکلات ترافیکی رشت ، یکی از دغدغه های جدی شهروندان است که باید برای رفع آن چاره اندیشی شود.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه طی سالهای اخیر ، در بحث ایجاد خیابان ها و معابر جدید ، اقدامات خوبی مشاهده نشده است اظهار کرد: حجم خودرو ها در رشت بسیار افزایش یافته است و علیرغم این موضوع ، وضعیت خیابان های رشت به منظور تردد خودروها ، تغییر چندانی نداشته است.

مقدم نیا به افزایش جمعیت شهری رشت اشاره کرد و گفت: طبق آمارها ، تعداد بسیاری از هموطنان ، نسبت به خرید و ساخت و ساز ملک در رشت و اطراف این شهر اقدام کرده اند و این مسئله به افزایش بیشتر بار ترافیکی رشت دامن زده است.

این مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه باید برای احداث خیابان های جدید چاره اندیشی کرد افزود: چنانچه در این باره تصمیم گیری نشود ، یقینا شاهد وقوع بار ترافیکی شدید، همچون دیگر شهرهای کشور از جمله تهران ، در رشت خواهیم بود.

وی با اشاره اینکه افزایش ناوگان عمومی و سهولت دسترسی به آن نقش موثری در کاهش بار ترافیکی شهر ایفا می کند بیان کرد: باید به منظور کنترل و رفع مشکلات ترافیکی به مباحث فرهنگی نیز توجه داشت و متاسفانه در بسیاری از ساعات شبانه روز شاهد تردد خودروهای تک سرنشین هستیم که این مسئله به حجم بار ترافیکی رشت می افزاید.

انتهای پیام