چاپ مطلب چاپ مطلب

به بهانه تبلیغات کاندیداها … تکنیک های انتخاباتی تحت عنوان “پاره حقیقت گویی” از جریان تحریف تا مهندسی رأی

به بهانه تبلیغات کاندیداها …

تکنیک های انتخاباتی تحت عنوان “پاره حقیقت گویی” از جریان تحریف تا مهندسی رأی

همای خبر– سجاد صلاح کار ، در این چند روزه اگر مشاهده کردیم که کاندیداها مدام بر روی یک وجه از موضوعات تاکید و از بیان همه‌ی ابعاد آن پرهیز می‌کنند، یعنی در تلاش هستند با تکه تکه کردن یک پدیده یا مشکل یا رویداد، قسمت هایی از اصل موضوع را حذف و قسمت هایی که موجب انحراف مسیر تصمیم‌گیری رأی دهندگان به نفع خود می‌شود را پررنگ کنند.

▪️حال باید دید که این سبک فریب چگونه در بخش شناختی رأی دهندگان متأثر می‌شود؟

▪️این کاندیداها بر روی هست‌ها متمرکز می‌شود و این یعنی چون مخاطب ذهنیت خوبی در این موارد دارد با او همراه شده و حواسش از برنامه و حتی کارنامه‌ی فرد منحرف می‌شود… البته اگر به واقع برنامه ای وجود داشته باشد!

▪️ “پاره حقیقت گویی” ذهن بیننده و شنونده را از مطالبه برنامه دور خواهد نمود.

▪️در این شیوه تحریف حقیقت به راحتی رخ می‌دهد.

▪️بنابراین هنگام مشاهده سخنرانی های کاندیداها، نباید هیجان زده شد. عاقلانه و موشکافانه قول و فعل ها را بررسی نمود. اگر نماینده فعلی باشند باید دید طی این چهار سال چه می توانست بکند و چه کرد! و اگر مدعی خدمت و خود را صاحب لیاقت می داند باید دید در بخش هایی که تجربه کسب کرده است چقدر موفق بوده است.

▪️در نهایت اینکه دموکراسی کنونی غرق در قدرت و لابی و ثروت و فریب شده است و انتخاب خرمندانه آینده این خاک را خواهد ساخت.

# سجاد صلاح کار
#دانش آموخته ژئوپلیتیک
#اسفند ماه ۱۴۰۲ شمسی

About نسرین عشقی

Check Also

جامعه ملل چه سازمانی بود و چه سرنوشتی داشت؟!

جامعه ملل چه سازمانی بود و چه سرنوشتی داشت؟! یادداشت از امیـرحسین تقی زاده/ دانشجوی …