چاپ مطلب چاپ مطلب

به بهانه تعطیلی شهربازی رشت و پرسش از مسئولین/ باغ محشتم رشت گنجینه ای گردشگری که وردهای سحر آن فراموش شده است/ به قلم مدیر مسئول همای گیلان

اختصاصی همای گیلان: آثار تاریخی علاوه بر اینکه جنبه فرهنگی دارد و میراث گذشتگان است ،می توانند بر میزان گردشگر و افزودن سرمایه های مادی و معنوی یک منطقه تاثیر داشته باشند.
کشور ایران اسلامی با یک میلیون و دویست اثر منقول و غیرمنقول یکی از کشورهایی است که می تواند در زمینه جذب گردشگر توفیقات زیادی داشته باشد.
این آثار می توانند بر میزان توقف مسافران اثرگذار باشند که جوامعی که فاقد این آثار باشند به ناچار به تکنولوژی و آثار دست ساز بشری روی می آورند.
آثار تاریخی در کنارحفظ معماری باید با تکنولوژی روز همراه باشد و این نیازمند توجه مسئولین مرتبط به این امور است که در این صورت این نوع آثار می توانند هم اشتغال ایجاد کنند و هم بر میزان مباهات شهر بیفزایند و هم ارز را وارد شهر کنند.
باغ محتشم از آثار تاریخی شهر رشت است که قدمت آن به زمان ناصرالدین شاه بر می گردد. وجود عمارت کلاه فرنگی بر میزان ارزش آن افزوده است.
این معماری به حدی زیباست که خود می تواند هر گردشگری را به سوی خود جذب کند. این باغ نستالوژی همه ما و احیاکننده خاطرات گذشته ماست. در گذشته هر ساله تکنولوژی روز و فن آوری نو همچون شهربازی، ست های ورزشی ،پارک کودک، زمین فوتبال به ضمایم این باغ افزوده می شد و همواره دگرگونی ای در آن صورت می گرفت که رضایت مردم را به همراه داشت. اما چند سالیست که شهربازی این باغ به بهانه تعیین پیمانکار جدید تعطیل شده است که البته حرف و حدیث های فروانی در این زمینه وجود دارد و تعطیلی آن باعث نگرانی مردم شده است لذا مردم خواستار پاسخگویی مسئولین هستند و سوال برانگیز است چندین سال تعطیلی کافی نیست تا پیمانکار جدیدی انتخاب شود.

علی علی پور مدیر مسئول و صاحب امتیاز سایت همای خبر و هفته نامه همای گیلان

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …