چاپ مطلب چاپ مطلب

به سنت‌های مردم احترام بگذارید، بیایید دوباره با مردم آشتی کنید!

همای خبر/ مدتی است که وقتی برخی از مسوولین درباره “چهارشنبه سوری” صحبت می‌کنند از آن با عبارت”چهارشنبه اخر سال”یاد می‌کنند. باتوجه به اینکه هیچ قانونی آن را غیرقانونی ندانسته‌، تبدیل نام آن به یک تابو در کلام مسوولین را باید نشانی از فاصله.گیری خطرناک بین مردم و مسوولین دانست!
🔎🔎چندی پیش در جلسه‌ای رسمی که با هدف پیش‌گیری از حوادث چهارشنبه‌سوری تشکیل شده بود شرکت داشتم، وقتی نوبت صحبت به یکی از مسوولان بلندپایه منطقه رسید، تعجب کردم که کلام خود را با دعا و تبریک ایام مهم مذهبی و ملی شروع کرد و به تک تک ایام نزدیک به ان تاریخ ( چه قبل و چه بعداز آن) اشاره و به حضار تبریک و تسلیت گفت. اما با وجود نزدیکی به پایان سال حتی یک اشاره کوتاه به عید نوروز این دیرپاترین و مهم‌ترین عید ایرانی نکرد.
مسوولین محترم!
توجه کنید که این سنت‌هاعمری به قدمت فرهنگ ایرانی، دارند و در مقابل هجوم بسیاری از جمله ترکان و مغولان و تازیان خود را حفظ کرده و در کنار زبان فارسی به نمادی از هویت ایرانی تبدیل شده‌اند.
بیایید برای نجات کشور از گسیختگی اجتماعی که هم‌اکنون بیش از تمام این ۴۰ و اندی سال، خطر آن این کشور را تهدید می‌کند و برای سامان‌‌دهی مجدد جامعه به این سنت‌ها احترام بگذارید!
🔎🔎 سال‌هاست با نزدیک شدن به روز “چهارشنبه سوری” برنامه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی به ناگهان آکنده از صحنه‌های دلخراش حوادث چهارشنبه سوری می‌شود
باعت تاسف است که پس از سال‌ها هنوز این عزیزان نیاموخته‌اند که این کلید این قفل را باز نمی‌کند و درست برعکس بدلیل اینکه این برنامه ها به نماد مقاومت غیر منطقی در مقابل این سنت ایرانی تبدیل شده‌اند ، عده‌ای را به آن سوی بام هدایت و غروب چهارشنبه‌سوری را به صحنه جنگ‌های خیابانی تبدیل کرده‌اند و متاسفانه این رفتار بسیاری از شادی‌های بالقوه مردم را به خوف و ترس از این غروب تبدیل کرده‌است!
ایکاش به جای تهدید و ایجاد ترس، سنت دیرینه مردم را به رسمیت می‌شناختند و شهرداری‌ها را مکلف به اجرای آن در محیطی امن می‌کردند و به این طریق شهر را در مقابل صحنه جنگ و گریز خیابانی جوانان آزرده ایمن می‌کردند فراموش نکنیم که برای ایجاد فردایی پرامید به جوانانی پر نشاط نیاز داریم پس فرصت شادی پایان سال را از جوانان خود دریغ نکنیم و با به میان خود کشیدن آنان و شریک شدن در شادی آنان ایمنی آنها را نیز ضمانت و تامین کنیم.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …