چاپ مطلب چاپ مطلب

به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید؛ دیدار نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

همای خبر به نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌ دا)؛ جبار کوچکی نژاد – نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس‌شورای اسلامی در راستای پیگیری فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی و آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه با دکتر فردین مهرابیان – معاون فرهنگی و دانشجویی گیلان و مدیران این حوزه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 نماینده مردم رشت و خمام در این دیدار ضمن آرزوی توفیق برای مجموعه دانشگاه با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی، گفت: قطعا فعالیت‌های فرهنگی به بودجه بالایی نیاز دارد و هرچه در زمینه فرهنگی هزینه کنیم در واقع سرمایه‌گذاری نموده ایم.

عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس‌شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: برای تامین بودجه برای کارهای عمرانی بزرگی که در حوزه سلامت استان در حال اجرا است تمام تلاش ما را بکار خواهیم بست تا استان گیلان را به جایگاه واقعی آن برسانیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های خوبی که در زمینه پژوهشی در سطح استان گیلان در حال اجرا است گفت: در زمینه تولید و عرضه محصولات با کیفیت کشاورزی در استان اقدامات خوبی انجام شده است و ما امیدواریم بتوانیم بیش از گذشته در راستای تامین مواد غذایی کشور گام برداریم.

دکتر فردین مهرابیان نیز در این دیدار با اشاره به اقدمات انجام شده در حوزه دانشجویی با اشاره به خرید و تجهیز دو خوابگاه دانشجویی با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان، گفت: با خرید دو خوابگاه پسرانه ارشاد و دخترانه شهید حاج قاسم سلیمانی بیش از ۵۰۰ تخت به ظرفیت خوابگاهی دانشگاه اضافه شده است و سرانه خوابگاهی نیز پس از خرید دو خوابگاه دانشجویی از ۱۴/۲۰ متر به ۱۵/۳۰ متر مربع افزایش یافته است.

وی همچنین با اشاره به تجهیز و بازسازی تنها سالن ورزشی دانشگاه پس از گذشت ۲۰ سال، افزود: سالن ورزشی امام خمینی(ره) تنها سالن ورزشی چندمنظوره دانشگاه است که علاوه بر برگزاری مسابقات ورزشی، جهت تمرینات ورزشی مورد استفاده دانشجویان و کارکنان قرار می‌گیرد که خوشبختانه، موفق به بازسازی و تجهیز این سالن شده‌ایم و همچنین تلاش نمودیم تا سالن‌های ورزشی خوابگاه‌ها نیز تجهیز شود اما هنوز با کمبودهایی در این خصوص مواجه هستیم. برای ساخت زمین چمن مصنوعی دانشگاه نیز نیازمند کمک و حمایت هستیم.

ساخت خوابگاه متاهلین نیازمند همت جمعی همه مسوولان است

معاون فرهنگی و دانشجویی گیلان همچنین حمایت نماینده شهرستان رشت جهت ساخت خوابگاه ۲۰۰ واحدی دانشجویی متاهلین خواستار شد و گفت: با توجه به طرح جوانی جمعیت لازم است تا ما با ساخت خوابگاه متاهلین برای دانشجویان، شرایط را برای ازدواج جوانان و فرزندآوری فراهم نماییم.

دکتر مهرابیان با اشاره به کسب رتبه برتر توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان در امر واکسیناسیون ،افزود: ۲ هزار تن از دانشجویان در بخش‌های مختلف به صورت غیر مسقیم در فعالیت‌های گوناگون آموزشی، فرهنگی و جهادی دانشگاه در زمان اوج کرونا و ۳۵۰ تن از دانشجویان به صورت مستقیم در امر واکسیناسیون به عنوان ثبات، واکسیناتور، ناظر و کال‌سنتر مشارکت داشتند که این حضور همه جانبه دانشجویان در کنار کادر بهداشتی و درمانی نقش مهمی در کسب رتبه برتر داشته است و ۲ میلیارد تومان به دانشجویان فعال در امر واکسیناسیون از سوی ریاست دانشگاه پرداخت شد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه و افزایش تعداد کانون‌ها، انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی تصریح کرد: در اوج کرونا دانشگاه علوم پزشکی گیلان تعطیل نبود و همچنین اتاق‌هایی به همراه تجهیزات برای فعالیت هرچه بیشتر در اختیار کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی قرار گرفت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با اشاره به اهمیت احداث سایت دانشگاهی لاکان و ساخت مسجد در سایت دانشگاهی، افزود: مسجد این مجموعه، سال‌هاست که به دلیل نبود بودجه با پیشرفت ۴۰ درصدی نیمه کاره باقی مانده است.

وی با اشاره به اعزام اخیر ده تن از دانشجویان ورزشکار دانشگاه به چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، گفت: با تلاش مدیریت تربیت بدنی و همت دانشجویان توانستیم ضمن کسب ۵ مدال و رتبه هفتم تیمی در میان ۶۷ دانشگاه شرکت کننده در این رقابت‌ها را نیز کسب کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی گیلان با اشاره به افزایش پذیرش دانشجویان در سال تحصیلی جدید، افزود: در سال تحصیلی جدید شاهد افزایش ۳۶ درصدی پذیرش دانشجویان رشته پزشکی و ۲۸ درصدی در رشته‌های پیراپزشکی هستیم و این امر می‌طلبد تا با توجه به امکانات موجود برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشیم.

وی با اشاره به آمادگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای بازگشایی دانشگاه و آغاز سال تحصیلی جدید گفت: اردوی توجیهی دانشجویان جدید الورود روز شنبه ۹ مهرماه در سایت دانشگاهی- سالن اجتماعات دانشکده داروسازی برگزار خواهد شد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو   ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرتی ایران (ایران …