چاپ مطلب چاپ مطلب

به مناسبت روز کودک و در جهت پایلوت‌سازی شهر دوستدار کودک برای رشت؛ فصل جدیدی از همکاریهای مشترک کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با اداره کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان گیلان

به مناسبت روز کودک و در جهت پایلوت‌سازی شهر دوستدار کودک برای رشت؛

فصل جدیدی از همکاریهای مشترک کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با اداره کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان گیلان

 

جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای شهر رشت این هفته به مناسبت روز کودک با ریاست علیرضا تاج شهرستانی و حضور اعضای کمیسیون ، به میزبانی سید جلیل میرعظیمی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان و مسئولان این اداره در سالن جلسات این کانون برگزار شد.

به گزارش،همای خبـر – تاج شهرستانی در این جلسه با بیان اینکه شهر رشت یکی از ۱۲ شهر پایلوت کشور برای تبدیل شدن به شهر دوستدار کودک است گفت: جمعیت و نیروهای انسانی سالم و رشد یافته ، مهمترین سرمایه‌ی هر جامعه ایست و شخصیت هر انسان در همان سالهای کودکی،و نوجوانی شکل میگیرد؛ پس چگونه کودکی کردن مهم است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت افزود: وظیفه خطیر پرورش فرزندان و تحویل یک انسان بزرگسال برومند و رشد یافته به جامعه ، در درجه اول بر عهده خانواده ها و سپس ارگانهایی است که مستقیما با پرورش فکری ، روحی و جسمی کودکان مرتبط هستند.

وی با اشاره به اینکه لازم است سرمایه های انسانی کشور با نگاهی ویژه استعدادیابی شوند و در مسیری به فعالیت و تحصیل بپردازند که خلاقیتهای آنان به شکوفایی برسد گفت: ارگانهایی مانند کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و آموزش پرورش نقش بسیار مؤثری در این عرصه دارند.

وی تاکید داشت: بررسی چهره های برتر علمی در تاریخ گذشته ایران و حال حاضر ، نشانگر این واقعیت است که سرمایه های انسانی این سرزمین به هر جایگاهی که اراده کنند، دست خواهند یافت و در این میان ایجاد زیرساختها برای بالندگی این نیروهای جوان اعم از دختر و پسر برعهده ما متولیان فرهنگی و آموزشی است.

تاج شهرستانی ضمن تبریک روز کودک به قشر کودک و مربیان آنان ، نقش تربیتی مربیان دلسوز در مدارس و کانونهای پرورش فکری کودک و نوجوان را حساس و نیازمند انرژی و انگیزه های خاص دانست.

هادی رمضانی نایب‌رئیس کمیسیون نیز در این جلسه ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و روز کودک تاکید داشت: سرنوشت فردای جامعه ما را کودکان و نوجوانان امروز رقم خواهند زد و لذا پرورش و رشد صحیح و همه جانبه آنان، هم لازم به پرورش است.
رمضانی گفت: در این میان توجهات به دانش آموزان دختر که مادران آینده کشور خواهند بود اهمیت بسیار یافته و رشد مناسب جسمی، فکزی و روحی آنان باید به بهترین شکل پایه ریزی شود.

نادر حسینی عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه لازم است پیوند و ارتباط دائمی کمیسیون فرهنگی اجتماعی با کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و همچنین آموزش و پرورش گیلان وجود داشته باشد اظهار داشت: در نمایشگاههای فرهنگی غرفه های مربوط به فعالیت این کانون بسیار پربار و چشمگیر بود و انتظار داریم با پایلوت سازی شهر رشت بعنوان شهر دوستدار کودک، فصل جدیدی از ارتباط همیشگی میان کانون پرورش فکری و کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت آغاز شود.
وی گفت: بحث کودکان جامعه ، مقوله مهمی است که نباید از اولویتهای اجرایی در آن غافل بمانیـم.


سید جلیل میر عظیمی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گیلان نیز در این جلسه با اظهار این مطلب که کانون یک مرکز فرهنگی خودگردان است و علیرغم زیرمجموعه دولت بودن، به شکل مستقل فعالیت میکند گفت: هم افزایی با کمیسیون فرهنگی شورای شهررشت در جهت تعالی سطح آموزشی و تربیت نسل کودک و نوجوان ضرورتی است که پیشبرد اهداف را به حداکثرها نزدیک میکند.

وی با اشاره به این مطلب که کانون با برگزاری کلاسهای مختلف هم اکنون در حوزه های عمرانی نیز فعال است گفت: ۳۱ مرکز ثابت در استان و چهار مرکز سیار که به شکل رایگان به جای جای استان و مناطق کم برخوردار خدمات میدهند و همچنیـن چهار مرکز پستی که به شکل مکاتبه ای به فعالیت مشغولند، گستره‌ی کاری این کانون را تشکیل داده اند صمن آنکه کانون پرورش فکری کودک و نوجون گیلان از کودک معلول و کم توان جسمی و حرکتی غافل نمانده و دو مرکز برای آنان نیز تعبیه کرده است.

وی گفت: در روزهای اخیراولین خانه محیط زیست را در مرکز شماره ۳ افتتاح کردیم و طی این هفته برای مناطق کم برخوردار در رستم اباد و شفت نیز برنامه های اجرایی در دست داریم.
در این جلسه که رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت نیز حضور داشت مقرر شد، برای جشنواره جهانی قصه گویی که طی روزهای ۲۷ الی ۲۹ آبان ماه برگزار میشود، با حضور اعضای کمیسیون از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی جوایزی به برگزیدگان اهدا شود.اکرم السادات حسینی، سرپرست معاونت فرهنگی این کانون و خانم قامتی مربی مرتبط با برگزاری این مسابقات اعلام کردند : علاقمندان در هر رده سنی میتوانند در این همایش شرکت کرده و برای این منظور تا تاریخ دهم آبان‌ماه فرصت دارند از طریق آدرس اینترنتی
Www.kanoonfest.ir

نسبت به ثبت نام در این جشنواره قصه گویی جهانی اقدام نمایند.
در این جلسه تاج شهرستانی با مربیان تربیتی، فرهنگی، هنری و ادبی حاضر در جلسه گفتگو کرد و در رابطه با دغدغه های آنان به تبادل نظر پرداخت.


انتهای پیام/ همای خبر ( همای گیلان)

About نسرین عشقی

Check Also

با حضور شهردار لولمان؛ آیین رونمایی از سامانه نظارت مردمی دیده بان برگزار شد

با حضور شهردار لولمان؛ آیین رونمایی از سامانه نظارت مردمی دیده بان برگزار شد شهردار …