چاپ مطلب چاپ مطلب

به مناسبت شانزدهمین تاسیس صندوق بیمه ،نشست خبری با اصحاب رسانه برگزار شد

همای گیلان به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، علی شیرکانی در نشست خبری صندوق با اصحاب رسانه در سراسر کشور درخصوص نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای میان صندوق‌های بازنشستگی گفت: در سال گذشته نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای با مصوبه‌ شورای عالی رفاه صورت پذیرفت و از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد و امروز مشکلی در این زمینه نداریم، هم در تامین اجتماعی و هم صندوق عشایری دستورالعمل‌های اجرایی صادر شده و نقل و انتقال در حال انجام است.

***در همسان سازی منتظر مساعدت نماندیم***

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه یکی از اتفاقات خوب در این صندوق همسان سازی مستمری‌ها بود، افزود: همسان سازی انجام و از اول فروردین ۹۹ اعمال شده است. به این ترتیب شخصی که ۱۲ سال قبل بازنشسته شده با کسی که دوسال قبل بازنشسته شده بود یک حقوق دریافت می‌کند. بنابراین نابرابری که در قبل وجود داشت، با همسان‌سازی عملاً از میان رفته است.

شیرکانی تشریح کرد: حداقل و حداکثر دریافتی‌ها با توجه به سطوح درآمدی افراد، متفاوت است، اما متوسط دریافتی بعد از همسان سازی به حدود ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.  توجه داشته باشید که اگر در ارتباط با همسان‌سازی در انتظار مساعدت دولت بودیم، این اتفاق در سال‌جاری رخ نمی‌داد.  بنابراین اجرای کامل همسان‌سازی را عهده دار شدیم. البته بایددر نظر داشته باشیم که دولت پشتوانه صندوق است و از این بابت خیال بیمه‌شدگان راحت باشد.

وی درخصوص معوقات ناشی از تاخیر در پرداخت حق بیمه نیز گفت: صندوق فواصل بیمه‌ای در عدم پرداخت حق بیمه تا زیر یک سال را می‌پذیرد، اما اگر بیش از یک سال ‌شود حکم خرید بیمه خواهد داشت. چرا که در وقفه‌ها، برخی پوشش‌های بیمه‌ای از جمله غرامت فوت و از کار افتادگی از دست می‌رود و این امر با ذات و ماهیت بیمه‌ها مغایرت دارد. اما به علت ماهیت کار کشاورزان، وقفه در درآمد آنها وقفه تا کمتر از یکسال به طور استثنا در این صندوق قابل قبول است و انجام می‌شود، اما اینکه بیمه شده وقفه بیمه‌ای را بخرد، مخالف اصول بیمه‌ای است.

***رشد بیش از دو میلیون بیمه شدگان تحت پوشش***

شیرکانی با بیان اینکه مجموع بیمه شدگان تحت پوشش صندوق از دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفته است، افزود: از این تعداد حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار ، بیمه شده فعال هستند.
شیرکانی در خصوص بیمه شدگان غیر منفصل نیز گفت: در این بخش تمرکز ویژه ای داریم و در سال گذشته در طرحی که اسفند ماه اجرا کردیم بیمه حدود ۹۲ هزار نفر مجدد فعال شد.
مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه در ایران با فرهنگ پس انداز کردن فاصله داریم به همین دلیل فرهنگ بیمه در کشور رشد پیدا نکرده است، گفت:این امر در روستاها به مراتب بیشتر مشاهده می شود و با توجه به فرهنگ بیمه ای حاکم بر جامعه، تلاشهای خوبی در جذب بیمه شدگان انجام گرفته است.

***به دنبال جذب جوانان هستیم***

معاون وزیر کار،تعاون رفاه اجتماعی افزود: صندوق بیمه اجتماعی صندوق شغلی نیست، اما برای جوانان نیز مزایایی داشته و به دنبال جوان گرایی هستیم.شیرکانی گفت: تمام صندوق ها باید به سمت جوانگرایی بیشتر و بیمه پردازی حرکت کنند. در این صندوق علاوه بر تشویقی های جوانان در ایین نامه جدید، جوانان می توانند از بیمه پردازی ۳۵ سال بیشتر هم استفاده کنند.
مدیر عامل صندق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ادامه داد: تبلیغات صندوق را به برنامه های استانی وصل کرده ایم و بر اساس منابع به استان ها برنامه های تبلیغاتی ارائه کردیم.

***پوشش بیمه بیش از یک میلیون و چهارصد هزار روستایی و عشایری***

شیرکانی در خصوص طرح (یک میلیون و ۴۰۰ تا ۱۴۰۰) نیز گفت: پیش ثبت نام صورت گرفته است اما باید به تامین منابع این مهم توجه داشته باشیم و به محض پرداخت، در صندوق این طرح را اغاز خواهیم کرد که امیدواریم تامین منابع در این دولت صورت گیرد.

***توجه به بیمه زنان از برنامه های اصلی صندوق بیمه اجتماعی است***

شیرکانی درخصوص بیمه زنان نیز گفت: در زمینه بیمه زنان این نگاه را یاداور میکنیم که صندوق بیمه اجتماعی بیشترین رشد بیمه ای را در این حوزه دارد و مشوق این اقدام هستیم.

*** توجه به استانهای با پوشش بیمه ای ضعیف***

شیرکانی در راستای عدالت اجتماعی خاطر نشان کرد: در سال گذشته توزیع پوشش متناسب در کشور را در دستور کار داشتیم و توجه بیشتر را به استانهای کمتر برخوردار در حوزه کلینیک بیمه ای داشتیم.

*** راه اندازی اپلیکیشن ویژه صندوق***

در سال گذشته قدمهای بزرگی برای الکترونیکی کردن خدمات صندوق برداشته شد که هم اکنون بسیاری از خدمات الکترونیک ارائه می شوند.وی با بیان اینکه همه درخواست های این صندوق الکترونیکی شده است و در صدد تقویت نسخه های موبایلی ان هستیم، افزود: باید توجه داشته باشیم که نقل و انتقال بیمه ای بین صندوق ها بر مبنای قانون است.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …