چاپ مطلب چاپ مطلب

به مناسبت گرامیداشت هفته پست انجام شد : حضور مدیر کل پست گیلان در برنامه زنده رادیویی مدیر کل پست گیلان در برنامه زنده رادیویی ” شهر ما ”  از تقویت ناوگان خودرویی پست گیلان خبر داد

به مناسبت گرامیداشت هفته پست انجام شد :
حضور مدیر کل پست گیلان در برنامه زنده رادیویی
مدیر کل پست گیلان در برنامه زنده رادیویی ” شهر ما ”  از تقویت ناوگان خودرویی پست گیلان خبر داد .

به گزارش همای خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل پست استان گیلان ؛ صبح امروز پنجشنبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۲ ، محمد حسین هوشنگی مدیر کل پست استان گیلان در برنامه زنده رادیویی شهر ما که از صدای مرکز گیلان  پخش می گردد حضور یافت و  ضمن تشریح  عملکرد پست استان پاسخگوی سوالات مردم بود .
مدیر کل پست استان گیلان در ابتدای این گفتگو  ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت جمع کثیری از کودکان ،  زنان و مردان بی گناه  غزه ، به خاک و خون کشیدن مردم بی دفاع  را نمونه‌ای از پلیدی های رژیم غاصب صهیونیستی دانست و افزود انشالله با همت جوانان فلسطینی  بزودی اسرائیل از صحنه روزگار حذف خواهد شد.
محمد حسین هوشنگی در این مصاحبه  رادیویی و در پاسخ به سوالی پیرامون قدمت پست افزود : پست یکی از قدیمی‌ترین سازمان‌های ایجاد شده در کشور است که سبب نظم دهی و تسهیل روابط بین مردم و دولت می‌شود . وی ایجاد نظم اجتماعی و جلوگیری از ترددهای غیر ضرور را از مهم‌ترین مزایای خدمات پستی دانست .
هوشنگی در ادامه از وجود ۶۰۰ مجموعه همکار با پست گیلان  خبر داد  و اضافه کرد :  همه این نقاط تماس به عنوان فرصت ارائه خدمات محسوب می‌گردند ، لذا کلیه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از این نقاط تماس به منظور  ارائه خدمت مردم به ویژه در روستاها استفاده نمایند .
وی پست را برقرار کننده ارتباطات موثر دانست و از آن به عنوان زیرساخت و بازوی اصلی تحقق دولت الکترونیک یاد کرد.  وی افزود : بعد از نقش آفرینی موثر پست در دوران پاندمی کرونا و رفع نیازهای اساسی مردم ، جایگاه پست احیا شد و  هم اکنون پست یکی از ارکان  رشد اقتصاد دیجیتال در کشور محسوب می‌گردد .
هوشنگی  اضافه کرد : با تلفیق خدمات سنتی و نوین توانستیم گام موثری در مسیر هوشمندسازی برداشته و شرکت ملی پست به عنوان سکوی تجارت الکترونیک در کشور نقش راهبری لجستکی توسعه اقتصاد دیجیتال را برعهده دارد .
مدیر کل پست استان گیلان تصریح کرد:  شرکت ملی پست توانست با ایجاد ۵ هاب پستی نسبت به تمرکز زدایی فرایندهای پستی اقدام و سبب کاهش مدت زمان سیر مرسولات گردد .
وی با اشاره به راه اندازی اولین واسط پستی در گیلان اظهار داشت  :  همه مشاغل خرد و خانگی و کسب و کارهایی که دارای محصول بوده و فاقد فروشگاه هستند می توانند با استفاده از این واسط پستی نسبت به فروش و ارسال مرسولات خود اقدام  کنند .
هوشنگی  اضافه کرد :  در واقع این واسطه پستی نوعی فروشگاه ساز است که شرکت ملی پست وظیفه لجستیک آن را بر عهده خواهد داشت.
مدیر کل پست استان گیلان در پاسخ به سوالی در خصوص ایجاد دفاتر پستی متناسب با محصولات استراتژیک هر شهر اظهار داشت : یکی از راهبردهای اساسی  پست گیلان ایجاد دفاتر پستی با محصولات استراتژیک هر شهر است که اولین آن با عنوان نخستین  دفتر پست چای کشور در شهر واجارگاه و با مشارکت مدیریت شهری این شهر افتتاح شد . وی برندسازی  و توسعه تجارت الکترونیک در مناطق شهری گیلان بر پایه محصولات بومی محلی را از مزایای ایجاد این  نوع دفاتر دانست .
مدیرکل پست استان گیلان در ادامه و در پاسخ به سوالی پیرامون  عملکرد پست گیلان در نیمه اول سال جاری اظهار داشت : پست گیلان در شش ماهه اول امسال بالغ بر ۶ میلیون مرسوله را توزیع و رهسپار نموده است . وی افزود : پست گیلان به طور متوسط ماهانه میزبان یک میلیون مرسوله در استان است که حجم کثیری از این مرسولات را بسته و امانات تشکیل می دهد از اینرو  استان گیلان بعد از استان تهران بیشترین سهم بسته و امانات را در کشور داراست .
وی همچنین در  تشریح  افزایش ظرفیت ناوگان خودرویی پست استان افزود :  با توجه به حجم مرسولات وارده به استان،  ظرفیت ناوگان خودرویی پست گیلان تقویت شده  و در هفته گذشته و مقارن با گرامیداشت روز جهانی پست  دو دستگاه کامیون به ظرفیت لجستیکی پست گیلان  اضافه شده است و بنابر تصمیمات اتخاذ شده در ستاد شرکت ملی پست به زودی مجموعه ای  از خودروهای ون‌  که مختص توزیع بسته و امانت می‌باشند در ناوگان خودرویی پست کشور بکار گرفته خواهند شد  .
مدیر کل پست استان گیلان در ادامه این گفتگوی رادیویی بر احیاء صنعت تمبر  به عنوان ظرفیت فرهنگی مکتوب و مصور تاکید کرد و افزود : در یک ساله اخیر سعی شد  تا نسبت به احیای این فرهنگ اقدام نماییم که آخرین نمونه آن رونمایی از تمبر بیستمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی است که در ماه جاری  در رشت برگزار شد  .
وی همچنین با اشاره به رونمایی از تمبر نقره میرزا کوچک خان مصادف با سالروز ولادت این روحانی شهید که با حضور معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست و  استاندار محترم گیلان انجام شد،  افزود : این میراث برای همیشه در خانه میرزا برای آیندگان به یادگار خواهد ماند

مدیر کل پست استان گیلان در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه اجرایی شدن استاندارد ملی نشانی در استان عنوان داشت :  کد پستی هویت مکانی هر فرد است لذا کلیه سازمانها  نسبت به اخذ تاییدیه کد پستی برای ارائه خدمات اقدام می‌کند .  وی  شرکت ملی پست را مجری پیاده‌سازی کدپستی و  طرح نشانی ملی استاندارد دانست و اضافه کرد : با توجه به  توسعه شهری و توسعه روستایی که در کشور  وجود دارد بانک اطلاعات  کد پستی می‌بایست به روز گردد که لازمه این کار  مشارکت دهیاری‌ها و شهرداری‌هاست .

هوشنگی از  احیای کارگروه جی نف  در شهرستان‌ها با دستور مستقیم  استاندار خبر داد و اضافه کرد به همین منظور جلسات متعددی با فرمانداران شهرستانها ، شهرداران و دهیاران  توابع آنها در راستای اجرای طرح جی نف و نصب پلاک های کدپستی هوشمند برگزار شده که امیدواریم مصوبات این جلسات به زودی اجرایی شده تا بستر سرشماری نفوس و مسکن که در سال ۱۴۰۵ و بصورت  ثبتی مبنا انجام خواهد شد فراهم گردد .

در پایان این گفتگوی زنده  رادیویی مدیر کل پست گیلان به تعدادی از سوالات پیامکی مردم پاسخ گفت

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار لنگرود خبر داد: “برنامه‌های توسعه‌ای و حل مشکلات بخش اطاقور در دستور کار قرار دارد” “بررسی ظرفیت‌های توسعه، پروژه‌های عمرانی و چالش‌های آب و بهداشت در نشست میز خدمت با مردم اطاقور

فرماندار لنگرود خبر داد: “برنامه‌های توسعه‌ای و حل مشکلات بخش اطاقور در دستور کار قرار …