چاپ مطلب چاپ مطلب

به مناسبت ۱۶ آذر ، مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد رشت برگزار شد

به مناسبت ۱۶ آذر ، مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد رشت برگزار شد

آیت الله فلاحتی در دیدار با دانشجویان که در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد گفت:

هرکسی جوانان را نا امید کند خائن است

دانشجو قشر پویا ، با اراده و متفکر و سرمایه انسانی جامعه است.

آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به اینکه ایران در دوره ۴۰ ساله انقلاب اسلامی دستاوردهای علمی ، اقتصادی سیاسی زیادی داشته است افزود: قوت و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران از حضور جوانان پرشور ی مثل شما است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دانشجویان صاحب ایده و اراده هستند افزود: دانشجویانی که حرفی برای گفتن دارند به ما معرفی شوند تا ما آنها را به مراکز دانش بنیان و پارک علم و فناوری معرفی کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: اگر مدیران از ظرفیت‌ها، قدرت این نسل پویا و صاحب ایده و اندیشه توجه می‌کردند امروز نصف راه پیشرفت را سپری میکردیم.

وی تاکید کرد: باید در مسأله حل معضل پسماند و محیط زیست و دریا و اقتصاد دریا محور از دانشجویان و جوانان اهل علم و ایده و طرح استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه بایداز ظرفیت دانشگاه ها و افراد صاحب ایده و طرح و اراده استفاده بهینه شود، تصریح کرد: ما به وجود شما جوانان فرهیخته و اندیشمند همیشه افتخار میکنیم.

وی در ادامه نقش دختران دانشجو را در مسأله فرهنگ و و عفاف کلیدی شمرد و گفت: شما خواهران باید به ما در مقوله مبارزه با بی حجابی و اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب کمک کنید و بی شک همه شما دختران و فرزندان نظام هستید.

فلاحتی سپس با توصیه به جوانان مبنی بر اینکه تاریخ ۴۰ ساله انقلاب را مطالعه کنند اظهار داشت: انقلاب اسلامی خدمات زیادی به جامعه کرده است و کسی که امروز این خدمات را نادیده بگیرد و جوانان را ناامید کند خائن است.

وی با تاکید بر اینکه باید سطح آگاهی ها و مطالعات خودمان را بالا ببریم به مسوولان توصیه کرد : به دانشگاه و دانشگاهیان که مهد اندیشه و ایده و طرح است توجه ویژه نمایند .

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مسوولان بر اعمال و افکار خود نظارت کنندگفت: این جوانان و مردم اعمال شما را رصد میکنند .

وی در پایان از دانشجویان خواست تا در هر دستگاه یا اداره ای فسادی مشاهده کردند با اسناد و مدارک به وی اطلاع دهند تا پیگیری شود.

 

محمد دوستار، رییس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان نیز در ادامه در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گیلان روحیه استکبار ستیزی و حقیقت جویی را خصلت جوانان و دانشجویان دانست و گفت: دانشجویان همواره در طول تاریخ معاصر ایران روحیه استقلال طلبی داشته اند و در مقابل استکبار ایستاده اند.

وی روز ۱۶ اذر را نماد این استکبار ستیزی از سوی دانشجویان وقت خواند و گفت: زمانی رژیم سابق در این روز به جای اینکه زمینه گفتمان سازی را ایجاد کند دانشجویان را به ضرب گلوله شهید کرد .

 

دوستار افزود: از دانشجویان می‌خواهیم با همان روحیه تحول خواهانه و استکبار ستیزانه با نگاه امیدوارانه مسیر شهیدان را ادامه دهند.

در این برنامه تعدادی دانشجویان به نمایندگی از تشکل های دانشجویی خود به بیان مسایل و مشکلات اجتماعی، اقتصادی ، فرهنگی ، معضل پسماند، بیکاری و… سخنانی را ایراد کردند.

این برنامه با تجلیل دانشجویان حائز رتبه‌های برتر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان های مختلف گیلان پایان یافت

About مدیر خبر1

Check Also

 شهردار لاهیجان از اعضای شورای شهر قدردانی کرد

شهردار لاهیجان از اعضای شورای شهر قدردانی کرد در روز شوراها، شهردار و جمعی از …